vrijdag 14 augustus 2009

Voor later, je kunt nooit weten....

Jarenlang bewaarde ik allerlei spullen. Waarom bewaarde ik die allemaal? Voor later, je kunt nooit weten... Sinds de diagnose longkanker werd gesteld kan ik steeds makkelijker dingen weggooien. Later kan vroeger zijn dan je denkt heb ik gemerkt. En voor je kinderen hoef je het ook niet te bewaren. Dat hebben ze mij al lang duidelijk gemaakt. Ik denk nu bij alles wat ik onder handen krijg bij het opruimen voor wie in het later dat handig is. Wie heeft er dan nog interesse in cassettebandjes van Sesamstraat? Jip en Janneke? Sprookjes van Andersen? Aan alles kleven herinneringen. Ik hoor de kinderen weer op de achterbank in de auto op weg naar Finland en Zwitserland meezingen. Maar ja, wie heeft er later nog een casssetterecorder? Onze kinderen zeker niet, dus vooruit, de vuilniszak in. Als ik echt heimwee krijg naar die liedjes zullen ze best op cd of dvd te koop zijn. Later.
De Disneyvideo's bewaar ik zolang ik nog een videorecorder in huis heb. Daarna vervang ik ook deze door dvd's.
Weer een zegening van de longkanker. Ik kan dingen weggooien die ik eigenlijk bewaarde voor later. Het huis wordt steeds leger.

4 opmerkingen:

Sandra zei

Wauw Loekie,
Zo leer ik je opeens een beetje kennen. Ik had natuurlijk geen idee dat je zo'n actieve vrouw was met een passie voor zwemmen.
Ik hoop dat je blog je helpt om af en toe eens wat van je af te schrijven. Bij mij werkt het in ieder geval.
Ik vind het fijn dat ik je hiertoe heb kunnen inspireren. Ga vooral door met schrijven, het leest makkelijk met de af en toe cynische humor die je erin gooit.
Liefs,
Sandra :)

Sagita zei

Ja dat bandje met die Finse kinderliedjes. Ik heb het nog. Een trommel vol oude bandje. Laatst gleden ze nog door mijn handen (een paar kinderen te logeren) en ja ik koester mijn recorder evenals mijn oude platenspeler. Veel sprookjesbandjes zijn ingesproken door beroemde acteurs b.v. Ko van Dijk. Ze eten geen brood dus ik bewaar ze gewoon. Ze kunnen altijd op mijn laatste reis nog mee in de kist.

Stans zei

Ha Loekie
ik lees met rode oortjes je blogg.
bijzonder, goed geschreven en open, mooi!
xx Loekie

Friderika zei

Het is zo mooi ( hoe je schrijf) natuurlijk. Jij kan je gevoelens op papier uiten. Fantastisch.
Ik hoop het dat met Marja alles goed komt. En jij steunt ze helemaal.

Nu ben ik op vakantie op Madeira en ik heb een zwembad gevonden om te zwemmen.
Helaas ik kan niet rusten. Aardje van het beestje.