vrijdag 7 augustus 2009

"Goed bedoelde opmerkingen"

Over goed bedoelde opmerkingen kan ik een boek vol schrijven.

Opbeurend bedoeld?
"Ach, ik heb iemand gekend die hetzelfde had als jij en die heeft toch nog 5 jaar geleefd"

Ik heb besloten met werken te stoppen. Ik sta voor de klas en je kunt het de kinderen niet aan doen dat zij steeds een vervanger krijgen als ik mij weer ziek moet melden. Ik besluit dus vervroegd met pensioen te gaan. Een reactie? Ach ja op jouw leeftijd zou ik ook stoppen. Tja, alleen ik wilde nog niet stoppen.

Goh wat fijn dat je weer zwemt, is ook zo’n opbeurend bedoelde opmerking als je weer eens geconfronteerd wordt met een langzamere tijd dan je gewend was.
Of, Ja, natuurlijk is het langzamer, je bent al weer een jaartje ouder. Wees blij dat je er weer bent. (als het verval zo snel gaat ben ik er over drie jaar niet meer)

Ik zie er goed uit. Dat is ook het eerste wat ze tegen mij zeggen. En als ik net de tiende hoestbui van 10 minuten achter de rug heb wordt er gezegd, ja ik was gisteren ook wat verkouden.

En dan lig ik helemaal uitgeput op de bank en dan hoor ik, ja ik ben gisteren de stad in geweest, toen was ik ook moe. Ik was niet moe, ik was uitgeput en ik was niet de stad in geweest, ik had gewoon niets gedaan. Maar ja, je moet juist wel wat doen, want van niets doen word je ook maar moe, en ja die moeheid zit vaak tussen mijn oren, in de vorm van hoofdpijn namelijk.

En nog wat. Wat heb je eigenlijk aan percentages. Stel je hebt maar 1% kans dat het niet goed afloopt. Wat een geluk voor die ene die net dat ene procent is. Wat heb je er dan aan dat 99 van de 100 er wel goed doorkomen?
Sorry, natuurlijk beetje pessimistisch gedacht. Zo wordt het nooit wat. Tenslotte kan ik morgen ook onder een auto komen (hoor ik ook erg vaak).

Ik doe mee aan de NK voor masters. Normaal zwem ik 50, 100, 200, 400, 800, 1500 vrij in een weekend. Sinds een paar maanden is mijn conditie nadat die eerst gedurende anderhalf jaar een stijgend lijn vertoonde opeens in een paar weken loodrecht naar beneden gegaan. Ik heb dus alleen de 50 meters gezwommen en dan nog langzamer dan een jaar geleden (was dus ook na de operatie)
En wat hoor je dan....... Je kunt het wel raden.
MAAR JE ZWEMT TENMINSTE NOG grrrrrrrrrr

Geen opmerkingen: