zaterdag 8 augustus 2009

Longembolie

20 januari 2009
Vandaag zou ik een afspraak hebben met mijn longarts in het VU. Gisteren belde hij. Er was iets gevonden op de scan. Kan longembolie zijn, kan ook wat anders zijn. Daarom a.s. maandag een nieuwe (nucleaire) scan en de donderdag daarop de uitslag.
Maar wat als het iets anders is? En wat is dat anders dan?
Ach, positief bekijken. Wat het ook is, het zit in de linkerlong, dus dezelfde waar de helft al vanaf gehaald is. Stel dat het foute boel is en er is verder niets in mijn lichaam te vinden, dan kan die kwab er ook uitgehaald worden. Dan leef ik met één long verder, maar die kwab doet op dit moment ook niet wat hij zou moeten doen, dus ik leef al op één long. Tegelijkertijd is het weghalen van deze in staking zijnde kwab misschien een waarschuwing voor die andere long niet ook een “wilde” staking te gaan beginnen.
En ach, in eerste instantie zou er een hele long weggehaald worden. Dus wat is er eigenlijk aan de hand?
Ik had vorige week op het ijs ook wel mijn nek kunnen breken.

Geen opmerkingen: