zaterdag 8 augustus 2009

De gevolgen voor mijn werk

Periode september 2006-juli 2008
Mijn werk op school als lerares economie en Nederlands kan ik dat eerste jaar nog niet oppakken. Wel ga ik regelmatig koffiedrinken en heb ik regelmatig gesprekken met de schoolleiding om het contact te houden. In december 2006 maak ik al wat opdrachten voor de lessen economie en kijk die ook zelf na. Zo blijf ik toch nog betrokken bij school.
Alle hulde voor schoolleiding, collega's en bedrijfsarts van mijn school, de Werkplaats in Bilthoven. Ik heb de laatste tijd wel andere dingen gehoord. Ik krijg alle steun en medewerking om in mijn eigen tempo weer wat taken op mij te nemen. Alles nog op therapeutische basis. In april en mei 2007 sta ik weer een paar uur voor de klas en in juni besluit ik in het nieuwe schooljaar weer volledig aan de slag te gaan. Mijn bedrijfsarts vraagt zich af of dit wel verstandig is maar ik wil weer volledig aan het werk en eerst komt er toch nog een lange schoolvakantie.
In september start ik met mijn normale rooster en ik vind het fijn weer gewoon te werken. Net alsof er niets aan de hand is geweest. Dat er wel wat aan de hand is merk ik begin december. Weer doodmoe. Ik moet mij ziekmelden. Na de kerstvakantie kom ik weer op school, maar het gaat weer mis. In overleg met mijn teamleider besluiten wij dat mijn lessen overgenomen worden maar dat ik wel de lesinhoud blijf bepalen, testen blijf maken en nakijken. Ik blijf regelmatig op school komen maar merk dat het mij allemaal teveel wordt. In februari besluit ik dit schooljaar af te maken en dan fpu aan te vragen. Ik kan het de kinderen en mijn collega's niet aan doen steeds weer af te moeten haken. Bovendien vind ik dit zelf ook niet prettig.
Ik krijg een fantastisch afscheid en dan is ook deze periode, noodgedwongen, afgesloten.

Geen opmerkingen: