zaterdag 22 augustus 2009

Even slikken

De startlijsten van het EMK in september in Cadiz zijn gepubliceerd. Nu wist ik wel dat ik bij de laatste 10 zou zitten, maar het is toch even slikken als je dat zwart op wit ziet. Op grond van mijn tijden van drie jaar geleden (en de prognose was dat die echt wel sneller zouden zijn nu) zou ik bij de eerste 10 gezeten hebben en op de 400 meter vrij waren er zelfs medaillekansen.
Maar goed als van mijn ploeg op dit moment slechts één persoon in topvorm is en de anderen (wmk- en emk kampioenen van een paar jaar geleden) dit keer ook niet om de medailles zullen strijden denk ik maar gedeelde smart is halve smart. Hoewel ik het krijgen van kinderen voor de mindere prestaties toch een meer acceptabele reden vind dan longkanker.
We gaan er in ieder geval een leuke week van maken en zullen in het water strijden voor wat wij waard zijn. En misschien komen er dan toch nog leuke niet verwachte tijden op de klokken. En altijd van de positieve kant benaderen, we kunnen nu iets meer van de zon genieten dan op vorige toernooien. We zijn nu iets minder fanatiek. Misschien ook wel eens leuk om dat te ervaren. En wie weet..... Later..... En dat is toch het belangrijkste. Dat er voor ons allemaal nog een later is. En dat dat later nog heel lang duurt. En dat we in dat later nog heel veel plezier hebben met elkaar en met het zwemmen, met of zonder medaillekansen.
En met deze wijze woorden beëindig ik dit stukje.

1 opmerking:

Anoniem zei

We gaan er een leuke gezellige week van maken, als het goed is zitten we vlak bij het strand qua appartement, en de zon schijnt al .
Dat hebben we alvast gewonnen!!!!
francoise