maandag 2 juli 2012

Ik kreeg in ieder geval een lekker kleurtje

Vanaf de finish zicht op de wedstrijdbaan
Scheerwolde, Watertemp 20 graden, boventemp 22 graden. Dit is wat wij omstandigheden voor "mooiweerzwemmers" noemen. Hoewel, die zouden het windje misschien nog iets te koud vinden, of in ieder geval mopperen over het feit dat die de verkeerde kant opblies. Maar een wereld van verschil met vorige week. Desondanks toch wel 750 meter benauwd gehad, waardoor ik de neiging had met borstcrawl verder te gaan. Had het gevoel dat ik dan minder benauwd zou zijn. Ik heb het niet geprobeerd want dan was ik gediskwalificeerd en helemaal voor niets benauwd geweest. 
Het is maar goed dat ik niet ingeschreven had voor de 1000 meter vrij, want dan had ik hem alsnog niet gezwommen. Er was een file, wat zeg ik er waren er wel twee op de A28. En die kwamen pas op het nieuws toen er al heel veel vrijeslag masters in die file zaten. Die kwamen zelfs later aan dan ik, die pas twee uur later het water in moest voor de 1000m schoolslag en misten dus hun start op de vrije slag. Ik hoorde het om 12.30 uur in de auto toen ik nog makkelijk het stuur om kon gooien om via Kampen en Emmeloord met een kwartiertje vertraging op het wedstrijdterrein te arriveren. Ook weer het geluk gehad dat er nog een parkeerplaats was op niet al te grote loopafstand. 
Twijfelde tijdens het zwemmen of ik mij niet moest terugtrekken van het NK 2000m schoolslag volgende week. Ik was nu blij dat ik bij de finish was en volgende week moet ik dan nog een kilometer. In ieder geval zwom ik nu wel anderhalve minuut sneller dan vorige week. Als ik dat iedere week doe zwem ik aan het einde van het seizoen een prachttijd. 
In Wijk en Aalburg wil ik toch ook weer een 1000 vrij proberen. Kijken of ik dan minder benauwd ben dan bij de schoolslag en nog belangrijker, of ik dat weer vol kan houden en in wat voor tijd.
Ach, mijn sudokuboekje loopt niet weg.

Geen opmerkingen: