dinsdag 3 juli 2012

Dat is ook weer achter de rug. Wat volgt?

Zoals ik in mijn vorige al schreef kun je met openbaar vervoer van 7.9 km een dagtocht maken. Kort voordat ik gisteravond in slaap viel bedacht ik mij dat ik beter met de auto kon gaan. Na het onderzoek dan de auto laten staan en met de bus naar huis. Later op de dag de auto weer ophalen op weg naar Amersfoort waar ik in de loop van de middag naartoe moet.
Om 05.00 uur wakker. Klaar wakker. Ja, nu ik toch wakker ben kan ik beter toch met de bus gaan. Ik besluit naar de Utrechtseweg te lopen om daar bus 50 te nemen naar station Driebergen-Zeist en dan de bus naar het ziekenhuis. Dat scheelt weer één overstap. Naar de Utrechtseweg is zo'n 20 minuten lopen. Ik ben ruim op tijd bij de halte. Maar goed ook, want de bus arriveert 5 minuten eerder. Ruim op tijd in Driebergen om over te stappen op de tweede bus. Na 10 minuten lopen ben ik een kwartier voor de afgesproken tijd bij de balie in het ziekenhuis. Het dagelijkse half uurtje bewegen zit er weer op.
Bij de balie is de receptie nog niet gearriveerd. Degene die er wel zit weet niet waar ik naartoe moet.  Wij komen samen, na het bord bestudeerd te hebben, tot de oplossing het eens te proberen op de derde verdieping. En ja, daar word ik verwacht.
Operatiehemdje aan, infuus erin, en naar de operatie-afdeling waar het onderzoek zal plaatsvinden. Om 08.05 wordt het slaapmiddel ingespoten. Om 08.15 uur constateer ik dat ik nog steeds wakker ben. Het onderzoek blijkt echter al achter de rug. Over twee weken de uitslag.
Terug naar de afdeling. Ontbeten en weer met de bus terug. Dit keer rijdt de rechtstreekse bus, dus 10 minuten lopen naar de bushalte en dan bus 58 die niet vertrekt om 10.16 zoals 9292ov.nl vermeldt maar om 10.28 uur. Ach die 12 minuten doen er ook niet meer toe.
O ja, wat voor onderzoek was het? In het kader van de geconstateerde apneu werd onder narcose (een roesje)  via een buisje door mijn neus gekeken of er terwijl ik slaap luchtweg belemmeringen ontstaan.

En nu ga ik in de tuin lekker slapen. Weet niet of de slaperigheid van het roesje komt of van de drie zeer korte nachten die ik achter de rug heb. Maakt niet zoveel uit. Gevolg is hetzelfde.

Geen opmerkingen: