donderdag 26 juli 2012

Wat een verrassing

Voorstart








Open Water Zwemmen Gaasperplas:En dan krijg ik opeens supporters. Eerst zie ik Henk, die ik al jaren ken van de Zwembond (en als ik jaren zeg dan bedoel ik echt tientallen jaren) en dan komt Manja van de lotgenotenclub ook langs met Rudy. Ja, dan moet ik natuurlijk wel mijn best doen. Dat is nu niet zo moeilijk, want het is heerlijk weer. De temperatuur van het water is rond de 18 graden. Aan de start is het koeler dan verderop. Dus toch een beetje benauwd in het begin. Al weet ik nu nog niet of die benauwdheid nu komt door de temperatuur van het water of door de temperatuur van de lucht daarboven. De combinatie koud water/warm weer komt haast niet voor en de omgekeerde combinatie ook niet.
De schoolslag ging echter zo lekker dat ik besloot mij in te schrijven voor de 500 meter prestatietocht. Die heb ik helemaal in vrije slag afgelegd in ongeveer 12 minuten. De afstand ging mij nu beter af dan in het zwembad. In het zwembad kosten de keerpunten mij waarschijnlijk teveel energie.

Al met al een heerlijk dagje.

2 opmerkingen:

Sagita zei

Wat een leuke foto's en heb je dit gisteren gedaan!

hendrike zei

Wat leuk dat Manja is komen kijken!