zondag 15 juli 2012

Gegoten en genoten

Het karretje is omgekeerd een bijzettafeltje
Waterdicht en stormvast!
Wijk en Aalburg. Een open water wedstrijd in de afgedamde Maas waar ik graag naartoe ga. Mooie omgeving. Ook tijdens de autorit is het al genieten. Weersvoorspellingen zijn niet goed, dus de tent mee. Een aantal mensen heeft aangeboden te komen helpen met het opzetten ervan. Ik ben als eerste aanwezig en blijf, net als degenen die voor mij rijden,  op weg naar de parkeerplaats al steken in de modder. Dat belooft wat. In de wat rustig op gang komende regenbui met hulp van de buren de tent opgezet. En dan, net voordat de bui goed losbarst zitten wij droog. Dat de tent niet lekte was al getest. Vandaag bleek hij ook stormvast te staan. De partytent naast ons vloog de lucht in. Naast degenen met wie ik al afgesproken heb komen er nog wat zwemmers zonder tent bij ons erin. Uiteindelijk zaten wij met zijn zevenen heel comfortabel.

Het zwemmen zelf. Op de officiële verklaring stond een gemeten watertemperatuur van 16.5. Zo koud was het niet volgens ons.  Over wat de temperatuur dan wel was liepen de meningen uiteen. In ieder geval minimaal 17 graden en goed te doen. Dat vond ikzelf ook, mijn longen helaas weer niet. Benauwd. Ik moest mijzelf weer echt volhouden dat dit waarschijnlijk na 500 meter weer over was en in het ergste geval maar 1000 meter zou duren. Na 375 meter ging het gelukkig al weer wat beter en na de ronding van de boei op 500 meter ging het zelfs weer lekker, al bleef een lichte benauwdheid de hele tocht.
Leuk was het dat ik drie heren (20+, 50+ en 60+) die een paar minuten eerder startten, kon inhalen. Werkt toch altijd motiverend om er nog een schepje bovenop te doen richting finish.

Ik loop direct rechts van de 1e paal naar de start
We hebben nog een lijstje verbeterpunten voor de tent: matje om voeten te vegen voor je binnenkomt, de binnententen ophangen zodat wij aparte heren- en dameskleedkamers hebben en ook nog een kamertje om je in af te zonderen om je te concentreren op je wedstrijd; een zonnepaneel om zelf koffie te kunnen zetten, hoewel de thee met behulp van heet water die Marja meegenomen had ook heel lekker was. We kunnen natuurlijk ook direct een caravan neerzetten.
Zo'n tentje had ik eerst ook






Nat!


Gelukkig net naar de kapper geweest
Op weg naar huis zingend in de auto. Nog na genietend van een gezellige dag. Dit is open water zwemmen!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

echt super dat je dat kan hoor
vindt het een hele prestatie

maar ik hou het maaar op het zwembad water ;)

brigitte

Sagita zei

Stoer hoot! En leuk, die tent!

Sagita zei

hoor!!!! met een r