maandag 9 juli 2012

Leermoment

Vorige week heb ik mij opgegeven voor de 1000 vrij en 1000 school in Wijk en Aalburg a.s. zaterdag en voor de 1000 school in Stadskanaal de volgende dag. Vrijdag bedacht ik mij dat 3 km in een weekend toch wel wat veel was, dus de 1000 vrij in Wijk en Aalburg weer afgemeld. Nadat de 2km schoolslag in Appeltern toch wel lekker ging wilde ik die 1000 vrij toch wel weer eens proberen, dus mij opnieuw ingeschreven maar daarvoor in de plaats Stadskanaal geschrapt.
Vanmorgen training. Merk dat ik nog wel moe ben van vrijdagavond. Ik zwem 5x200 meter. De eerste 2x200 meter (in vrije slag) leert mij dat ik die 1000 vrij voorlopig even met rust moet laten. Ook dringt het tot mij door dat ik deelname aan de 3km vrije slag open water bij de EK volgend jaar uit mijn hoofd moet zetten. En ook de 400, 800 en 1500 meter in het zwembad bij NK's. Ik ben de aansluiting met de anderen kwijt en dat haal ik deze winter niet meer in. En misschien wel nooit meer. Die afstanden kan ik dan bij de gewone wedstrijden nog wel zwemmen, maar bij NK's en EK's lig ik echt teveel achter. Ook de lektocht moet ik misschien wel definitief uit mijn hoofd zetten. Dat is allemaal erg jammer, maar niet meer zo heel erg. Laten we zeggen, nog een klein beetje erg.
Voorlopig richt ik mij volledig op de 200 school en 200 rug. Daarmee kan ik misschien nog wel met de middenmoot meekomen. Dat zou dan weer leuk zijn.
Heb net dus die 1000 vrij in Wijk en Aalburg maar weer geschrapt.

4 opmerkingen:

hendrike zei

Tja, en zo blijf je dan toch inleveren en leren wat wel en niet kan, moeilijk weer.

Karin zei

Het blijft afwegen voor je, maar je komt er wel

Manja zei

Elian gaat je helpen met balans ......over 2 jaar kan je pas met hem het zwembad in...haha.... alhoewel...

KLG Kakelclub zei

lieve Loekie,
het blijft moeilijk om in te leveren wat je zo leuk vindt, maar soms bepaalt iets anders het en moet je proberen dat te accepteren.Dit is moeilijk, maar niet onmogelijk. Je bent er goed mee bezig maar je lieve mooie kleinzoon is een hele goede afleiding zou ik zo zeggen
Als je toch in het water wilt blijven ga dan met hem al op oma en baby zwemmen. Kan al vanaf een half jaar hoor en wellicht maak je hem de nieuwe Pieter vdH