zaterdag 3 oktober 2009

TomTom en Aldi

Wel eens op pad geweest met twee zwemvrouwen in één auto met twee navigatiesystemen? Ik wel. De ene had een TomTom. De andere een vrouwelijk exemplaar van de Aldi. We gingen met zijn drieën naar de verjaardagslunch van een andere zwemvriendin. De systemen werden aangezet. TomTom gaf een route aan die vier minuten langer duurde dan die van de Aldi. Maar ja, TomTom is ook duurder en laat je dus iets meer zien van de stad dan het vrouwelijke apparaat van Aldi. Kan ook zijn dat vrouwen beter de weg weten te vinden in een stad dan mannen. Dat is mijn ervaring tenminste.
Dan ga je rijden en verdringen de twee systemen elkaar om je de weg te wijzen. Dan hoor je TomTom zeggen na 400 meter linksaf en direct erachteraan Aldi na 200 meter naar links afslaan. Constant proberen ze elkaar de loef af te steken. Praten vaak door elkaar heen en ja, dan komt het moment dat ze het niet eens zijn met elkaar. TomTom zegt rechtsaf en Aldi wil naar links en wat doe je dan? Afspraak is dat degene die rijdt mag kiezen welk apparaat ze volgt. We slaan dus rechtsaf waarop TomTom heel dwingend begint te roepen Keer om! Keer om! Uiteindelijk geeft hij dat op en rekent met Aldi mee en we komen een tijdje lang op dezelfde route uit. Dan krijgt TomTom een keer zijn zin en dan hoor je toch weer het verschil tussen mannen en vrouwen. Waar TomTom heel dwingend gebiedt om te keren zegt zijn vrouwelijke collega heel vriendelijk, keer om alsjeblieft, en nog een keer heel vriendelijk, keer om alsjeblieft.
Uiteindelijk kwamen we bij een parkeergarage dicht in de buurt van het restaurant waar wij de auto parkeerden. Hoe nu naar het restaurant. Nu, gewoon Aldi meenemen. Die gaf aan rechtsaf, brug over en toen was het stil, waarop de eigenaar zei “doet het niet meer” en de eigenaar van TomTom zei dat haar systeem altijd doorging tot de bestemming bereikt was en ik, zonder navigatie in mijn handen, constateerde dat wij voor het restaurant stonden waar we moesten zijn en dus maar beter naar binnen konden gaan. Vervolgens hadden we een hele leuke dag, waarin naar voren kwam dat Engelsen vaak de woorden ´very nice´ in de mond namen maar dat je desondanks nooit in Engeland moet gaan wonen. Dat je in België nooit één met de Belgen wordt maar dat Brussel zo´n internationale stad is dat dat niet geeft. Dat je in België, net als in Nederland trouwens je lege mosselschalen gewoon in een pannetje gooit tot er niets meer bij kan. Dat je dan dat pannetje leegt en doorgaat met gooien, maar dat ze in Noord Brabant die schalen heel netjes in elkaar steken zodat er veel meer lege schalen in een pannetje gaan en je dus niet zo vaak hoeft op te staan om dat pannetje te legen om door te kunnen eten. En er werd nog veel meer gelachen over onderwerpen die absoluut niet te benoemen zijn.

7 opmerkingen:

Sagita zei

Geweldig! En je hebt de grote schhonmaak dus al achter de rug. Ik mis wel een foto met zo'n tampon in je neus. Je weet nu toch hoe je foto's moet plaatsen?
Verder, ik krijg van eenieder waarvan ik een blog volgt dat er weer iets nieuws geplaatst is. Alleen van jou niet, wel krijg ik alle teksten van mensen die op een blog reageren, dus ook die van mezelf, maar ja, wat ik geschreven heb weet ik al. Het is dus nog niet helemaal goed.

Sandra zei

Hai Loekie,

Wat kun jij leuk schrijven. Aldi krijgt meer punten van mij dan TomTom als ik het zo lees. Enne, ik wil ook wel een foto zien met een tampon in je neus!
En Sagita heeft nog meer gelijk: ik krijg haar mailtjes via mijn email binnen, en dat heb ik nooit ingesteld. Raar hè?
Nou, ik hoop dat je geen pijn meer hebt maar wel reukvermogen en dat je niet meer tegen glazen deuren aanloopt!
Liefs,
Sandra :)
www.depaarsepanda.nl
ps: nu krijg ik een foutmelding dat mijn reactie niet kan worden geplaatst...

Sandra zei

tóch gelukt!!!
alleen de tijd klopt niet, het is 13.34 uur...

Loekie zei

Er is ooit een foto van mij gemaakt met een tampon in beide neusgaten toen ik tijdens de WMK Zwemmen in 2001 in MÜnchen in het hotel tegen een glazen deur was gelopen. Die was zo flatterend dat ik deze keer geweigerd heb op de foto te gaan.
En wat die instellingen betreft. Ik weet ook niet hoe ik dit weer goed moet krijgen. Zal eens gaan zoeken bij instellingen

Loekie zei

Ik geloof dat ik de fout gevonden heb, maar ik kan natuurlijk niet controleren of het inderdaad hersteld is. Als jullie deze reactie niet ontvangen is het nu goed. Alleen jullie weten dan niet dat ik deze reactie geplaatst heb en weet ik nog niet of het werkelijk in orde is nu. Ik wacht gewoon af of jullie hierop reageren.

Sagita zei

Hij kwam binnen de mail binnen, helaas!

Loekie zei

Gewoon blijven proberen!