dinsdag 27 oktober 2009

Hoera 400 meter gehaald

Vandaag was het een miezerige dag. Ook een typische herfstdag, maar geef mij die van gisteren maar. Werd met een ontzettende hoofdpijn wakker en ben dus maar in bed gebleven tot een uur of elf.
De auto aan mijn dochter uitgeleend dus met bus en trein naar zwembad. Ben lekker bezig achter mijn computer en zie opeens dat het 15.36 uur is terwijl ik om 15.37 uur de bus moet hebben om om 17.00 uur in het zwembad te zijn. En jawel hoor, meestal sta ik te wachten op die bus, maar die bus mooi niet op mij. Terwijl ik aan kom lopen rijdt hij weg. Dat red ik dus niet meer via station Bilthoven, dus bus naar Station Utrecht genomen en daar vandaan de intercity naar Amersfoort. In de trein bedenk ik mij opeens dat de training niet om 17.00 uur begint maar verzet is naar 17.45 uur. Ruim op tijd in het zwembad dus om dan toch weer te laat in het water te zijn omdat ik nu weer met 18.00 uur in mijn hoofd zat ipv 17.45 uur. Werken die hersenen van mij eigenlijk nog wel?
Ik zit nog steeds in de weken dat ik van de KNO-arts niet mag zwemmen om anderen achter mij te laten. Hij hoeft niet bang te zijn. In de training binnen mijn club is mij dat nog nooit gelukt. Ook niet in de tijd dat ik nog goed zwom. Dat is het lot van de oudste te zijn.
In de training stond een 400 meter op tijd zwemmen. Ik heb hem gezwommen om te kijken of ik die afstand al kon zwemmen en zo ja in wat voor tijd. En jawel hoor. Ik heb hem uitgezwommen en had daar een tijd van 9 min en nog wat voor nodig . 2 1/2 min boven de tijd die ik vlak voor de longoperatie zwom (6.49.97). Een half jaar na de operatie zwom ik slechts 45 sec. langzamer dan die tijd van 2006 (7.33.50).
Maar goed: twee positieve opmerkingen.
1. Ik kan weer 400 meter achter elkaar zwemmen.
2. Langzamer dan deze tijd kan haast niet, dus van nu af aan zwem ik de 400 sneller.
Zaterdag 31 oktober zwem ik weer een wedstrijd. De 200 vrij. Heb ik in 2008 en 2009 niet meer gezwommen,dus ben benieuwd wat ik hiervan terecht breng.

1 opmerking:

Sagita zei

Hartstikke goed! En succes zaterdag.