dinsdag 6 juli 2010

Gevraagd: Epitheelweefsel met goed werkende trilharen, mag gebruikt zijn.

Vanmiddag naar de KNO-arts geweest. Mijn huisarts was erin geslaagd de afspraak met 10 dagen te vervroegen. Wat moet ik ervan zeggen. Hij stelde voor nog een keer operatief mijn holtes schoon te maken en daarmee verder te gaan dan de vorige keer. Ik krijg geen garantie dat het hoesten dan ophoudt en als het ophoudt dat het dan blijvend is. Het kan (let op het woordje kan) verlichting geven. Volgens hem is er sprake van epitheelweefsel met niet goed funktionerende trilharen van long tot en met mijn kaak- en neusholtes. Hij stelde voor het nog een keer met de longarts te bespreken, maar wel vast alles in gang te zetten omdat je toch weer aan een week of acht wachttijd zit en terugtrekken van de operatie altijd mogelijk is. Woensdag dus alvast een afspraak met de anesthesist. Gelukkig had ik met een vooruitziende blik al een afspraak bij mijn longarts gemaakt op 15 juli.

Daarna naar het zwembad waar ik tijdens de training tot twee conclusies kwam.
a. Ik moet echt afzien van de 6 km in de Lek van Beusichem naar Culemborg a.s. zondag. 6 km is echt nog te ver voor mij. Ook de 2 km school moet ik niet doen. Wat ik wel kan proberen, daarvoor kan ik mij op de dag zelf nog opgeven, is de 2 km prestatietocht.
b. Als ik de armslag van de schoolslag wat breder maak krijg ik meer lucht. Zaterdag kan ik in Wijk en Aalburg proberen of ik een wedstrijd over 1000 meter op die manier aankan. Ik zwem daar ook de 1000 vrij dus in totaal toch al weer 2000 meter op één dag. Ben benieuwd. Helaas ben ik de enige van de club die daar zwemt, al ken ik natuurlijk heel veel andere zwemmers dus echt alleen ben ik niet.

Geen opmerkingen: