vrijdag 9 juli 2010

Dat is wel weer heel vlug

Houd ik rekening met een schoonmaakoperatie aan mijn neusholtes over acht weken, krijg ik onverwacht al voor 27 juli een uitnodiging. Daar had ik niet op gerekend. Had de aanvraag in gang gezet op aanraden van de KNO-arts omdat er toch een wachttijd van 8 weken was. Tijd genoeg dus om na te denken of ik deze ingreep wel of niet wil. Terugtrekken van een operatie kan altijd. Nu wordt die bedenktijd wel heel erg kort.
Op zich is 27 juli een handige datum. Twee dagen later gaan wij voor een paar dagen naar Zwitserland, dan kan ik toch niet trainen en in dat weekend zijn er geen wedstrijden. Als ik terug kom mag ik heel rustig een beetje zwemmen en het weekend van 8 augustus zijn er ook geen wedstrijden. Dan mag ik weer wel trainen en kan ik gewoon meedoen aan de wedstrijd op 14 augustus. Trainen voor openwater wedstrijden is voor mij toch alleen nog maar rustig de afstanden zien vol te zwemmen. Echt versnellen is er nog niet bij.
Zou ik in september geopereerd worden, dan mis ik direct in de beginperiode van het seizoen weer trainingen. Dan zijn de trainingen intensiever dan voor het openwater. Dan wil ik in Luxemburg juist weer kijken hoe het gaat met de vrijeslag nummers en dat zou dan weer niet kunnen.
Dus ja, er zijn toch wel wat voordelen voor een operatie op 27 juli, als ik besluit die operatie te willen laten doen.
En waarom zou ik het niet laten doen? Weer een ingreep, weer narcose. Gaat toch ook ten koste van je conditie. Geen enkele ingreep is zonder risico. Dat het het hoesten ophoudt is ook niet 100% zeker. Wat wel ervoor pleit is dat ik dan weer helemaal schoon ben. De spiriva en de slijmverdunnende medicijnen schijnen op dit moment te helpen. Misschien gaat dat nog beter en kunnen ze preventief werken als ze vanuit een schone basis kunnen werken. Misschien komt er dan geen slijm meer vast te zitten in mijn holtes. Dat zou natuurlijk nog beter zijn.
Ik ben erg blij dat ik in ieder geval a.s. donderdag nog een gesprek heb met mijn longarts.

Geen opmerkingen: