zondag 25 juli 2010

Het zat er natuurlijk aan te komen

Een open water zwemweekend. Proberen of ik 4x1km aankan in verband met de NMK volgende maand. De vrije slag gaat nog steeds te langzaam. In Anna Paulowna zwom ik de vrije slag lekker door. Op de 2e helft kon ik zelfs versnellen. Toch kwam er een tijd uit die slechts 33 sec sneller was dan de schoolslag. Zondag in Geestmerambacht merkte ik bij de 1000 vrij wel dat ik er de vorige dag al 2 km op had zitten. Ik was moe. Hij ging dan ook wat langzamer dan in Anna Paulowna, hoewel ik al eerder schreef dat openwater banen niet met elkaar te vergelijken zijn. En daarna als laatste afstand weer de schoolslag. De vierde kilometer van dit weekend. En ja, ik kon er natuurlijk op wachten dat het een keer gebeuren zou. De schoolslag ging 11 sec sneller dan de vrije slag. Dat kan natuurlijk helemaal niet. Misschien kwam het omdat ik op de vrij steeds de weg kwijt was en soms aan de verkeerde kant van de boei terecht kwam. Dan zwem je een langere afstand. Maar toch...Er heeft altijd zo'n 4 minuten tussen deze twee afstanden gezeten. Dit was dus het moment dat ik besloot het NMK 3 km vrije slag maar te laten schieten. Eerst een winter lekker doortrainen. Ik concentreer mij nu op de NMK 2 km schoolslag. Op de een of andere manier gaat de schoolslag op dit moment in verhouding beter dan de vrije slag. Ik wilde dat ik hier een verklaring voor kon vinden.
Maar heel fijn, ik kan weer 4x een kilometer zwemmen in een weekend. Dat is toch weer een stap vooruit. En ik handhaaf mijn motto: Hoe langer men zwemt over een afstand, hoe langer men geniet van die afstand.
En een bijkomend voordeel. Ik zwem langer voor hetzelfde inschrijfgeld.

Geen opmerkingen: