donderdag 8 juli 2010

Balen, balen.....

Nee de titel is niet zo negatief als het lijkt. Het gaat namelijk verder met ….dat is het lied van Jan Soldaat en werd in mijn jeugd altijd heel vrolijk in marstempo door ons gezongen bij het lopen van de avondvierdaagse. De titel heeft in dit geval een positieve lading.
Natuurlijk baalde ik wel even toen ik de startlijsten van de WK Masters zag die volgende maand in Zweden gehouden worden en waaraan ik niet meedoe. Met mijn tijden van het EMK in Stockholm zou ik nu bij de eerste acht staan, waarbij de 400 vrij zeker een zilveren medaille zou opleveren. Dat was dan even het negatieve baalmoment. Maar nu de leuke kant. Ik kan toch wel heel trots zijn op mijzelf dat ik toen zo goed gezwommen heb, dat die tijden het nu nog goed doen. Dat is toch wel weer heel leuk. En dan nog iets leuks. Dacht ik vorig jaar nog dat ik niet meer meetelde, blijkt nu toch dat ik met mijn tijden die ik nu zwem toch weer tot de middenmoot behoor. Ook niet slecht gezien alles wat er gebeurt is de afgelopen jaren. Dit motiveert mij weer om toch lekker door te gaan met trainen zo lang ik dat kan. Misschien krijg ik volgend jaar de kans weer lekker mee te doen op de EMK die dan in de Oekraine gehouden wordt. Vandaar dat ik weer vrolijk zing balen, balen……En op de maat daarvan zwem ik lekker verder.
Ben inmiddels weer naar de KNO-arts geweest en besloten is toch tot nog een keer een operatie waarbij mijn neusholtes opnieuw, maar nu in een uitgebreider gebied schoongemaakt worden (kaak- en neusholtes). Ga daar nog wel over in overleg met mijn longarts volgende week.
Zondag heb ik gepland naar de Lektocht te gaan om Marja en Iris aan te moedigen. In eerste instantie hield ik ook nog de mogelijkheid open om de prestatieetocht 2km te zwemmen maar zie daar toch van af. Merk dat ik van trainingen toch echt moet herstellen en 2 km zwemmen op zaterdag en op zondag lijkt mij dan op dit moment teveel van het goede. Moet ik teveel tijd nemen om te herstellen en dat gaat ten koste van goed trainen. Mijn doel voor deze zomer (ja ik stel weer voorzichtig doelen) is de NMK 3 km vrij en 2 km school 22/23 augustus in Stadskanaal. Lijkt mij een haalbaar doel. Blijkt het doel niet haalbaar te zijn dan heb ik toch lekkere trainingen gehad.

Geen opmerkingen: