zaterdag 26 juni 2010

Zweefparasol

Nu onze lijsterbes echt aan zijn einde toe is, hoe spijtig ook want het was een hele mooie boom zowel als hij in bloei stond, als daarna met al zijn oranje/rode besjes, blijkt pas hoeveel schaduw hij verspreidde in de tuin. We hebben dus een zweefparasol aangeschaft om wat schaduw te creëren als wij dat willen en op de plaats die wij willen. Die parasol heeft een voet met zo´n kruis waarvan een poot heel ver vooruit steekt en waarbij het de bedoeling is dat er grote tegels op het kruis gelegd worden om de parasol op zijn plaats te houden.
Nu begin ik mijzelf aardig te kennen, dus ik zag mijzelf al struikelen over dat kruis, mijn tenen stoten tegen die tegels enz. Ik zag meer in een ronde voet waar de parasol in kon staan. Zo´n voet stond overcompleet te wezen bij mijn broer dus daar opgehaald. Parasol opgezet.. Dat ging goed, als je eenmaal weet waar je op moet letten. We hielden wel twee schroefjes over en vijf "rivers". Waar we die in hadden moeten schroeven c.q. steken zal de komende tijd wel blijken De voet bleek toch te licht voor de parasol, dus voorlopig een grote bak met aarde en stenen op de voet gezet en daarna nog met een stevig stuk touw verankerd aan het balkon. En nu op zoek naar een voet die deze parasol wel houdt en waaraan ik mij niet kan stoten.

Geen opmerkingen: