woensdag 9 juni 2010

Eureka

Er is bij mij in het verleden asthma geconstateerd, maar ik reageerde totaal niet op de medicijnen. Ik hoestte door en had het benauwd bij het zwemmen. Maar nu kwam mijn longarts op een goede ingeving. Als medicijnen voor een geconstateerde ziekte niet helpen dan proberen we het gewoon met medicijnen voor een niet geconstateerde ziekte. Afgelopen woensdag kreeg ik dus een recept voor spiriva, wat veel bij copd wordt voorgeschreven, wat ik dus niet heb. Heel voorzichtig begin ik te denken dat het erop lijkt dat dit werkt. Wel vreemd dat iets wat je krijgt voor wat je niet hebt dan wel schijnt te werken, maar daar doe ik niet moeilijk over.
Na zondag heerlijk in de Maarsseveense Plassen te hebben gezwommen volgde maandag een pittige training in het zwembad die ik helemaal mee heb kunnen doen. Met uitzondering dan van het onderwaterwerk. Als ik afzet en stroomlijn zonder onderwaterwerk kom ik verder dan met. De keus is dan gauw gemaakt. Afzetten, stroomlijnen en zwemmen. Dan maar geen onderwaterwerk. Verspil ik maar kostbare adem mee ook. Dinsdag weer het open water in. De temperatuur van het water was door de regenbuien wel een graadje lager. Ik schat zo rond de 17. Aan de oppervlakte was het nog wel te doen maar als je hand wat dieper het water inkwam, en dat moet wil je vooruit komen, dan was het in het begin toch wel een beetje koud. Maar als je doorzwemt wordt je vanzelf warm. Weer zo´n drie kwartier gezwommen en ook weer heen en terug een half uur tot drie kwartier op de fiets. En vandaag is het dan woensdag en stond ik moe op. Toch naar het zwembad gegaan en gelukkig maar, want tijdens de zwemtraining viel alle moeheid van mij af. Die kwam wel weer in volle hevigheid terug na de training in de fitnessruimte erna. Maar ik heb nauwelijks gehoest en was niet benauwd. En dat ik nu dan doodmoe ben was te verwachten en dat ik dus maar besloten heb de openwatertraining van morgen af te zeggen is alleen maar verstandig.
Kijk, ik koppel nog steeds geen verwachtingen voor de toekomst aan prestaties behaald in het heden. Ik geniet alleen maar van deze dagen. Maar een willekeurig andere zwemmer zou toch denken........

Geen opmerkingen: