woensdag 23 juni 2010

Calorie-neutraal fietsen

Mooi weer vandaag. Na de fitness overdekt dus tijd voor een fietstocht in de openlucht. Het fietsen had ik daarvoor ook laten schieten bij de fitness. Bedoeling was langs de Loosdrechtse Plassen, maar zo als altijd wijzigen onze plannen zich al fietsend. Tot vliegveld Hilversum ging alles volgens plan. Daar lekker even een ijsje gegeten, want mijn doel was niet calorieën verbranden, er moeten namelijk kilo´s bij.
Hier stond ook zo´n fietstochtenknooppunt en aan de hand van die kaart besloten wij rechtsaf het bos in te gaan richting Hoornboegse Heide. Dan via een aantal knooppunten naar knooppunt 12. En daar begon weer waar wij meer last van hebben. Waar was knooppunt 12. Eerst nog steeds bordjes die ons wezen welke kant wij op moesten en daarna akelig stil, of eigenlijk akelig leeg. Geen bordje meer te zien en opeens stonden wij dan in Hilversum, wat niet de bedoeling was. Op eigen houtje dan maar richting ´s Gravesande en wat komen wij daar tegen? Knooppunt 12. Vervolgens via ´s Gravesande toch richting Oud-Loosdrecht en daar bij een klein restaurantje een kop uiensoep. Via stukje Loosdrechtse Plassen weer aangekomen bij de Hoornboegse Heide. Die heide heuveltje op en heuveltje af doorkruist en via Lage Vuursche en Mauritshoeve voor een pannenkoek weer naar huis. Op deze manier heb ik onze fietstocht hopelijk in ieder geval voor mij calorie-neutraal gehouden.

1 opmerking:

Henk zei

Hoi Loekie, dat komt me zeer bekend voor, de mist in gaan als je op gezag van knooppuntenbordjes westelijk langs Hilversum probeert te komen. In de tijd dat wij nog fietsten is me dat meerdere keren gebeurd.

En verder dank voor je opbeurende en inspirerende reacties op mijn blog.

Henk van D.