maandag 21 juni 2010

Zo ken ik mij weer

En eindelijk, na twee jaar, weer een wedstrijd in open water. Geen long gerelateerde problemen hielden mij dit jaar tegen. Het weer werkte erg mee in die zin dat het een echte open water wedstrijd betrof en niet lekker recreëren onder het mom van "ik doe mee aan een open wedstrijd wedstrijd". Nee, een watertemperatuur van 16.2 en een boventemperatuur van rond de 14 graden en dat nog eens gecombineerd met een behoorlijke harde wind.
Dit is het echte zwemmen. Wachtend aan de waterkant tot ik het water in mocht kreeg ik het wel een beetje koud maar eenmaal in het water was dat zo over. Ik was dan ook al een beetje gewend aan deze watertemperatuur de afgelopen twee weken in de Maarsseveense Plassen, hoewel de temp daar toch wel 1 à 1 1/2 graden hoger was.De eerste meters kreeg ik wel een koude nek, waarschijnlijk door de wind, maar na die paar meters was dat over en vond ik de temperatuur zelfs aangenaam. Kwam gelijk in mijn ritme van om de 10 slagen even naar voren kijken waar ik lag. Zoals verwacht een eind achteraan. Geeft niet, dan geniet je langer dan diegenen die er korter over doen. En genieten deed ik. Zoals Marja zei: "Je was de eerste die met een lach op haar gezicht het water uitkwam".

Eenmaal uit het water zou een beetje zon toch wel lekker geweest zijn om je op te warmen. Gelukkig waren er warme douches. Het tweede nummer, de 1000 meter schoolslag een uur later, heb ik maar laten schieten. Was net opgewarmd en had niet het gevoel dat ik mijzelf ermee hielp gezond te blijven als ik weer het water was ingegaan. Meer zwemmers die al een keer gezwommen hadden trokken zich terug voor het tweede nummer, dus dat hielp ook bij de besluitvorming.
Wij (mijn ploeggenoten en ik) waren wel blij met de partytent die ik meegenomen had met zijwandjes aan de kant waar de wind vandaan kwam. De volgende keer neem ik ook terrasverwarming mee, of een grote zonnebank (of beide), om ons op de kant op te warmen :-)
Hieronder onze groepsfoto, koukleumend in de tent. We kunnen nog lachen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij ben je stapelgek om in dat weer met die temperatuur te gaan zwemmen. hebben jullie geen wetsuits??
Ab

Reactie Loekie:
Jullie in Australië zijn niets gewend. Wij trotseren de kou en voelen die niet eens.
En met een wetsuit aan wordt je ook nog eens gediskwalificeerd. Heb je nog voor niets gezwommen ook.

Anoniem zei

Nou ja ik heb ook de kou wel een keer getrotseerd hoor, toen mijn nieuwe filterbox overgeschakeld moest worden en de drains afgesloten moesten worden in mijn open water pond, ben ik er ook met 17 graden wel 5 minuten ingeweest hoor, dus eigenlijk zijn we allebei wel een beetje raar. Het beste verder met je zwemmen. Ab

Marion zei

Geweldig Loekie,

Wat moet je dat een heerlijk gevoel geven dat dit na 2 jaar weer eens een keer is gelukt!!!

Joepie
Toppie dame!!!

Anoniem zei

Goh Loekie, je profielfoto koelt mij geestelijk heerlijk af . Ik zou bijna in open water willen zwemmen maar dat wordt veelal afgeraden op dit moment Dan maar een ijsje.
Mon