donderdag 28 januari 2010

Opniew opnieuw beginnen

Afgelopen weekend meegedaan aan de NMK in Vlaardingen. Al een paar dagen eerder vertrokken met L en kinderen naar een huisje in Hellevoetsluis. Dat was heel verstandig van mij want zo kwam ik weer in het gewone ritme van op tijd naar bed, op tijd opstaan en de dag rustig door zien te komen. Het waren hele gezellige dagen met een dag naar het zwembad met de kinderen met een hele hoge glijbaan. Na drie keer eraf te zijn geweest ermee opgehouden. Je kon alleen maar eraf als je er eerst bovenop was en dat ging alleen door middel van een hele hoge trap.
De Kampioenschappen zelf ook heel rustig gehouden. Ten eerste zwom ik (als langeafstandszwemmer) drie keer 50 meter. Vrijdag de 50 school, zaterdag de 50 school in de estafette (3 sec sneller dan vrijdag) en zondag 50 rug (sneller dan in 2009). Heel succesvol dus :-)
Daarnaast heb ik mij ook heel rustig gehouden door mij niet constant tussen de mensen te begeven maar lekker rustig bij het recreatiebad te gaan zitten met de kinderen. Desondanks moest ik maandag wel weer even bijkomen van deze dagen. Wat vervelend was, was dat ik heel veel pijn in mijn ribben had en heb. Het lijkt wel of er een rib gekneusd is. Zou je een rib kunnen kneuzen door hoesten? Geen idee.
Gisteren weer naar de fysio, maar de pijn in mijn ribben blijft. Wel weer even 5 min geroeid, 5 min gefietst en 5 min gelopen. Daarnaast weer wat apparatenwerk voor het versterken van de spieren. Planning voor 's avonds was 2x3 kwartier training geven aan mijn startgroep, daarna half uurtje zwemmen en dan weer een uur training aan de masters. Die planning heb ik toch maar bijgesteld. Bij de startgroepen heb ik alleen geassisteerd en wat met ouders gesproken. Het zelf zwemmen en training aan de masters heb ik maar laten zitten. Rond half acht was ik thuis en half elf lag ik in bed.
En nu is het al woensdag en heb ik besloten, mede door het weer, ook vandaag niet naar het zwembad te gaan. Vrijdag wil ik om 16.00 uur weer eens gaan zwemmen 20 februari wil ik weer aan wedstrijden meedoen. Dan staat er 200 vrij op het programma.
Geplaatst door Loekie op 05:26

1 opmerking:

Sagita zei

Al met al begin je nu toch echt uit het dal te... zwemmen. Ik denk niet dat je ribben kunt kneuzen met hoesten, maar wel de tussenribspieren en banden kunt overrekken. Had laatst na een verkoudheid met enorme niesbuien dezelfde klachten. Gaat allemaal weer over, gelukkig!