dinsdag 19 januari 2010

Het gaat weer bergopwaarts

Zo langzamerhand gaat het steeds beter. Dat wil zeggen, ik hoest veel minder. Ben wel nog steeds heel erg moe. Dat verklaart misschien ook die nog iets verhoogde temp.
Vanmiddag mijn fietsproef gedaan bij de cardioloog en na een uurtje de uitslag van alle onderzoeken. Zoals ik al dacht, niets aan de hand. Bloeddruk goed, zoals bekend aan de lage kant, nieren goed, niets te vinden in het bloed. De hartspier is stevig en trekt krachtig samen. Een minimaal lekje, maar dat komt meer voor, vooral bij duursporters. En laat ik nu een duursporter zijn. Het enige wat misging was de fietsproef. Op grond van al het voorgaande was die veel beter ingeschat. Wel een langzaam oplopende hartslag die klopt bij de geleverde inspanning, maar na afloop een langzaam herstel. Maar dat klopte dan wel meer met die moeheid. Stel je voor dat ik nu steeds loop te mopperen dat ik zo moe ben en er komt een grandioze fietstest uit. Sta ik toch ook voor gek.
Uit de 24 uurs hartfilm kwam naar voren dat mijn hart wel een ritmeverhoging te zien gaf als ik benauwd was. Dat klopt volgens mij ook. Als ik benauwd ben heb ik een zuurstoftekort. Dan moet het hart wat harder werken om dat tekort op te heffen is mijn theorie.
Kortom, niets aan de hand. Als ik wil of als de longarts dat wil kan ik over drie maanden, als ik fit ben, de fietsproef over doen.
Ik zie wel. Als ik weer last krijg van een verhoogde hartslag na inspanning lijkt mij dat wel goed om te doen. Zo niet, dan lijkt het mij verspilde tijd en geld.
Kortom, ik ben weer door de sportkeuring gekomen.
En nu hoor ik vanavond dat een aantal zeer goede zwemmers met asthma het deze week door de weersomstandigheden erg moeilijk hebben gehad met zwemmen. Bevind ik mij dus in goed gezelschap. En dan begrijp ik alles een beetje beter. En longontsteking en asthma en het verkeerde weer. Kom ik zo langzamerhand niet in aanmerking voor een kuuroord in Zwitserland? Wel met een zwembad natuurlijk!

1 opmerking:

Sagita zei

Fijn dat het iets beter gaat! En gelukkig heb je je gevoel voor humor niet verloren.