donderdag 17 mei 2012

Niet in de valkuil stappen

Niet met lege handen naar huis
Al een paar dagen niet lekker. Hoesten en wat verhoging. Zondag een wedstrijd in Grootebroek. Altijd heel gezellig met een buffet na en de uitreiking van de klassementsprijzen. 's Morgens besluit ik toch te gaan. Maar waarom heb ik mij nu ingeschreven voor de 400 meter? Mijn klassement had ik vol gezwommen en of dat goed was voor een eerste of tweede plaats in het klassement lag niet meer aan mij.
Als ik op het bankje zit te wachten tot mijn serie aan de beurt is al dubbend of ik nu zou zwemmen of mij zou afmelden wordt mijn naam geroepen. Ik blijk al aan de beurt te zijn. Voor ik het weet sta ik toch op het startblok en ga op het fluitsignaal het water in. Rustig zwemmen zeg ik tegen mijzelf, vooral rustig zwemmen. Onder water zie ik de anderen vooruit schieten. Weer spreek ik mijzelf toe, niet er achteraan, gewoon rustig door zwemmen. Na 300 meter ben ik doodmoe, probeer mijn techniek goed te houden, pers er de laatste 50 meter nog een sprintje uit en dan tik ik aan. Niet eens als laatste in de serie en in een tijd die slechts 2 sec boven mijn beste tijd ligt van de afgelopen twee jaar en 20 tot 30 sec sneller dan ik de afgelopen twee jaar zwom.
Nu niet in de valkuil stappen die aan mijn voeten gaapt. Niet denken stel je toch voor als...... Gewoon lekker blijven trainen omdat dat leuk is en genieten van wat ik nu toch weer presteer zonder daar consequenties aan te verbinden. Ik ben ook blij met de complimenten over mijn techniek. Het zag er helemaal niet uit alsof ik aan het stuk gaan was. Ja, ik heb het eerder geschreven. Als je er dan toch 2 minuten langer over doet dan een aantal jaren geleden, geef het publiek dan ook iets moois om naar te kijken.... Bovendien, het is het vasthouden aan een goede techniek waardoor ik toch altijd weer tot meer in staat ben dan ik vooraf denk.
Ik ben eerste in het allroundklassement. Dat is een klassement over 10 afstanden: 50, 100,  200 en 400 vrij; 50, 100 en 200 rug- en schoolslag. De 100 wissel heb ik ook nog gezwommen, maar dat was de reserve afstand voor het geval ik de 400 vrij niet zou kunnen zwemmen. Er zijn zo'n zeven (volgend seizoen acht) wedstrijden waarin je dat kunt doen. Op naar volgende seizoen. Maar eerst het open water in.

1 opmerking:

Sagita zei

Wat je eerste regels betreft kunnen we elkaar de hand schudden! De rest doe ik je niet na! En verder is het wachten op....ben echt benieuwd!