maandag 7 mei 2012

Virusbesmetting


estafetteploeg 4x100 wissel mix 200+ met NMR-beertje
overname in +0.20, super snel











Weer drie dagen weg geweest. Nu naar het zwembad in Eindhoven voor de ONMK (Open Nederlandse Masters Kampioenschappen) en daar ben ik besmet geraakt met het estafettevirus. Dit virus is te herkennen aan het symptoom boven jezelf uit te kunnen stijgen qua inspanning. Gezien mijn prestaties tijdens trainingen en de laatste wedstrijden was voor mij de enige belangrijke afstand  de estafette 4x100 wisselslag mix (2 mannen, 2 vrouwen). Onder het Nederlands record zwemmen konden wij gezien onze inschrijftijd.Dat konden twee andere ploegen echter ook. Die moesten wij dus ook nog even verslaan. Mijn enige kans op Nederlandse records zijn estafettes waarin ik nog nodig ben voor de leeftijd. Deze estafette kwam uit in de leeftijdsgroep 200-239. Ik heb ervoor gezorgd dat we boven de 200 jaar uitkwamen. De rest moest maar zo snel zwemmen dat ze de tijd van mij op de schoolslag konden compenseren. Desondanks wilde ik natuurlijk ook goed zwemmen en dan ga ik uit van de tijden die ik op dit moment zwem. We hebben het gered, maar niet alleen dankzij het zwemmen van de andere drie. Op de schoolslag ging ik erg snel van start, zwom vervolgens ook heel erg snel (2.02.03, sneller dan ooit in de afgelopen twee jaar en 6 sec sneller dan mijn tijden in de laatste twee wedstrijden) en finishte goed. Wij hebben het record mede door mijn gezwommen tussentijd gehaald. We tikten net 5 sec aan voor de nummers 2 en 3. En dat hadden wij niet gered als ik niet die zes sec van mijn tijd had gehaald. En dat geeft zo'n fijn gevoel. Dat heeft het hele weekend doorgewerkt. Ik had mij,  heel verstandig, met inschrijven beperkt tot één individuele afstand en één estafette per dag. Vooral ook omdat ik alleen voor de gezelligheid mee ging. Maar ook op mijn individuele afstanden zwom ik tijden die ik gezien mijn trainingstijden niet voor mogelijk had gehouden. Geslaagd Kampioenschap dus!
.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gaaaaaaf!
Groetjes, Jorijke

Sagita zei

Dacht eerst - je titel - dat het over je computer ging. Volgens mij moet je steeds stoppen met zwemmen, voor de lol meegaan en dan pas breek je je eigen record! Hartstikke goed!