vrijdag 25 mei 2012

Opgeruimd staat netjes

Met behulp van oudste kleindochter gisteren in anderhalf uur tijd de halve logeerkamer plus de kast leeg gehaald en vervolgens de kast weer heel netjes overzichtelijk ingeruimd. Met kleindochter gaat dat heel vlug. Ik krijg niet de kans steeds "even" iets anders te gaan doen. Er wordt weer heel veel weg gedaan. Zakken vol kleren die ik echt niet meer draag. Heel veel papier wat gewoon bij oud papier kan. Vanmorgen alles gelijk naar de werf gebracht. Jeetje wat gaat dit goed. Nog even en ik heb alleen nog maar in mijn huis wat ik er echt in wil hebben en bewaar ik alleen nog maar dingen waarvan ik weet wat ik bewaar en waarom. Tot voor kort ruimde ik ook wel regelmatig op maar had ik altijd één kamer of de zolder, waar ik alles stopte waarvan ik even niet wist of ik het wilde bewaren of niet. En nu heb ik zelfs een opgeruimde zolder. Ook achter de schotten, waar niemand het kan zien is het opgeruimd. 1 Juni is de deadline voor de logeerkamer. Daarna ga ik met de schuur beginnen. Ik zit nu ook in een lekker ritme. Word tegenwoordig uit mijzelf wakker rond 08.00 uur en ga er dan ook echt uit. In die ochtenduren die ik altijd versliep kan ik zoveel doen. Huishoudelijke taken, bijv. was uit de wasmachine halen en buiten ophangen. Soms een zwemtraining. 's Middags ben ik dan wel weer moe. Soms ga ik dan even naar bed, maar met dit weer toch maar lekker in een luie stoel in de tuin. Moet ik niet teveel naar het zevenblad kijken want dan begin ik weer.

3 opmerkingen:

Sagita zei

Zevenblad gewoon door de sla knippen!
Lekker bezig jij!

Marlies zei

Heel handig dat je iemand die goed is in opruimen bij je in laat wonen, slim! (en gezellig ook denk ik!)

Guus zei

Goed gezien Marlies, die Loekie is zo dom nog niet