dinsdag 29 mei 2012

Ik wil een KeerOm

Een TomTom heb ik al. Die is voor in de auto. Nu wil ik een KeerOm. Voor op de fiets. Ik heb dan wel een fiets met trapondersteuning. Dat wil niet zeggen dat ik niets meer hoef te doen. En dat merk ik pas als het te laat is. Met Pinksteren ben ik lekker aan het fietsen met echtgenoot en vriendin. Richting Houten. Langs Houten (en dat is een heel eind want Houten is heel groot geworden). Langs de Langbroekerwetering. Naar Westbroek. Ik trap vrolijk zo'n 22 km weg. En dan opeens..... benauwd, pijn in mijn heupen, pijn in mijn knieën. Met andere woorden, mijn lichaam protesteert. Het eerstvolgende ANWB-bord laat zien dat het nog 14 km is naar huis. Dat red (lees trap) ik dus niet meer. Bunnik is nog 7 km. Op naar Bunnik dus, waar wij gezellig anderhalf uur  gepauzeerd hebben. Daarna was ik in staat de resterende 7 km naar De Bilt af te leggen. Totale fietsafstand 36 km.
Ik wil dus een KeerOm, een apparaat dat mij na zo'n 15 km dringend verzoekt om te keren. Of de fiets zelf om doet keren. Nog beter. 

Geen opmerkingen: