woensdag 8 februari 2012

Is stilstand achteruitgang?

Nee hoor,
Op 3 juni 2011 zwom ik in Apeldoorn de 800 meter in 20.00.29. Een paar minuten langer dan ik enkele jaren geleden deed, maar ik was heel blij met het feit dat ik weer 800 meter zwom in een wedstrijd.
Daarna heb ik nauwelijks meer kunnen trainen. Ja, ik lag in het water en ik zwom. Maar baantjes zwemmen is niet hetzelfde als trainen en het aantal baantjes dat ik kon zwemmen werd steeds geringer. Na een half jaar nauwelijks kunnen trainen omdat ik te moe was, ziek was of beide besloot ik vandaag eens een T20-test te doen. Dit houdt in dat je 20 minuten achter elkaar zwemt en het aantal banen telt. Nu was dit op zich al een vreemde opdracht die ik mijzelf gaf gezien het feit dat ik twee weken geleden voor het eerst weer 200 meter (4 baantjes) achter elkaar kon zwemmen. Maar goed, ik ben wel iemand van de uitdagingen.
Rustig zwemmend dus begonnen en naarmate de tijd vorderde kwam ik in een ritme dat ik kende. Als ik in zo'n ritme zit heb ik het gevoel dat ik eindeloos door kan zwemmen. Nu had ik niet eindeloos de tijd dus na 20 minuten ben ik gestopt en had ik iets meer dan 16 banen afgelegd. Dat is dus ruim 800 meter en in dezelfde tijd die ik in Apeldoorn gezwommen had toen ik wel weer een tijdje had kunnen trainen. Ik ben dus niet achteruit gegaan, maar weer een stapje voorwaarts.

Geen opmerkingen: