woensdag 15 februari 2012

Als je de intentie maar hebt!

In mijn vorige blog vermeldde ik dat de intentie hebben om te trainen waarschijnlijk ook al van invloed is op mijn zwemmen. Vandaag heb ik dat weer aangetoond. Na de wedstrijd zondag niet meer getraind. Vandaag in 2x15 minuten zwemmen met 5 minuten actief herstel daartussen 2x 625 meter achter elkaar gezwommen. Als ik zo door kan gaan behoort het open water seizoen voor mij toch weer tot de mogelijkheden.
Zwemmaatje vond een artikel waarin stond dat sterk denken aan trainen ook al sterkere spieren tot gevolg heeft.
Ik zie het helemaal voor mij: Ik ga naar het zwembad met de intentie om te trainen, ga vervolgens aan de koffie met zwemgenoten, waarvan ik ook al bewezen heb dat dit tot betere zwemresultaten leidt en vervolgens ga ik mij achter dat kopje koffie  concentreren op de training of wij praten met elkaar serieus over de soorten trainingen. Kan ik allemaal doen met mijn verminderde conditie. Word ik niet moe van. Raak ik niet benauwd van.
Dit alles heeft maar één nadeel. Ik hou zo van echt zwemmen, gewoon, in het water!

1 opmerking:

Lidia zei

Dat verklaart waarom we met weinig trainen het nog best goed doen...we praten, al training gevend, toch een heleboel over de slagen en technieken en bij de koffie erna gaat het nog even door...en daarnaast denken we er veel aan met de schema's die we maken, de mails die we beantwoorden...
Ik heb wel ontdekt dat, behalve natuurlijk dat er niets gaat boven echt zwemmen, praten en denken over zwemmen helaas geen extra conditie oplevert... want dan zouden we in topvorm zijn geweest met al die uren die wel elke dag met zwemmen bezig zijn.