donderdag 3 december 2009

Hoe te verklaren?

Afgelopen vrijdag parkeer ik mijn auto en steek mijn bankpasje in de automaat om parkeergeld eraf te laten halen. Het is dus een vaststaand feit, te bewijzen met mijn parkeerkaartje, dat ik mijn pasje toen nog had.
100 Meter verderop bij mijn vriendin kan ik mijn pasje niet meer vinden. Vlug teruggelopen naar de automaat of ik het pasje vergeten was eruit te halen. Zit er in ieder geval niet in. Ook op de 100 meter tussen parkeermeter via auto naar huis vriendin geen pasje te bekennen. Dus twee zakKen in mijn jas leeggehaald. Geen pasje. Mijn tas leeggehaald (5 vakken, waarvan 2 met rits) geen pasje. Tas op zijn kop gehouden. Geen pasje. Alle spullen één voor één weer in mijn tas gestopt, geen pasje.
Goed pasje is dus weg.
Thuisgekomen nog eens alles herhaald. Alle zakken hoefden niet leeggehaald te worden, want waren leeg, dus geen pasje. Tas nogmaals helemaal leeggehaald, gevoeld, op zijn kop¨gehouden alles er weer in, geen pasje. Dus pasje maar laten blokkeren en nieuwe pas aangevraagd.
Afgelopen maandag komt echtgenoot thuis. Kan zijn pasje niet meer vinden. Dat gebeurt bijna dagelijks dus daar kijk ik niet van op. Hij heeft overal al gezocht. Mijn ervaring is dat mannen niet zoeken, die kijken en dan nog overal overheen. Ik ga dus zelf zoeken. Hij heeft een jas met één grote zak achterop met rits. Daar zit wel zijn identiteitskaart in, maar geen pasje. Ik voel nog even in zijn andere korte jasje met twee zakken. Geen pasje. Ik kijk even op de plaats waar het pasje eigenlijk hoort te liggen en vaak ook blijkt te liggen, geen pasje. Dat wordt een beetje serieus. Ik vraag dus ook voor hem een nieuw pasje aan, maar laat het niet blokkeren want eigenlijk weet ik wel zeker dat het ergens in huis ligt.
Gisteren trekt echtgenoot zijn jas aan en haalt uit zijn zak die zowel door hem als door mij is doorzocht zijn bankpasje. Vanmorgen haal ik mijn agenda uit mijn tas en wat zie ik daar? Mijn bankpasje.
Wie dit kan verklaren mag een reactie plaatsen.

1 opmerking:

Marjo zei

Ha Loekie,

Er is geen verklaring voor te vinden wanneer je, toch een beetje in paniek want ojé bankpasje misschien wel gejat, het pasje gelukkig weer vindt. Voor je man is het anders omdat,zo begrijp ik uit je verhaal, hij vaker dingen kwijt is. Niet meer over nadenken en doorgaan met waar je mee bezig was.

Veel liefs, Marjo