vrijdag 4 december 2009

Weekje in mineur

Schrik niet van de titel. De Frühlingsonate deel 2 van Beethoven is in mineur geschreven en toch erg mooi. Maar deze week zou ik toch niet als mooi willen beschrijven.
Weer veel pijn gehad in mijn ribben. Paar keer door mijn heup gezakt. Erg benauwd geweest en vooral heel erg moe. Pijn kan ik dan nog wel hebben, maar van moe zijn word ik echt niet vrolijk.
Waar ik wel vrolijk van werd waren de wedstrijden afgelopen zondag. Ik had mij drie doelen gesteld. De 100 meter vrij met drie tuimelkeerpunten. Is gelukt, moet ze in training wel op snelheid gaan oefenen want afzet was niet goed. De 100 school met een korter uitdrijfmoment gezwommen. Dat lukte, maar daarna was ik wel heel erg buiten adem, dus volgende keer toch iets langere rust tussen de slagen. De 200 vrij was een verhaal apart. Mijn clubgenoot moest vlak voor mij de 50 vlinder zwemmen. Ik neem zijn tijd op, wil deze aan hem doorgeven en hoor opeens mijn naam omroepen. Ik had al op het startblok moeten staan voor de 200 vrij. Had geen brilletje bij mij en geen badmuts. Vlug brilletje van clubgenoot op mijn hoofd en zonder badmuts het water ingedoken. Dit keer maar gewoon aangetikt in plaats van tuimelkeerpunt. Tijd viel reuze mee.
Wat ook leuk was deze week is dat mijn broer met mijn hulp (ik mocht bijlichten, trapje vasthouden enz.)de lampen in het huis van mijn dochter opgehangen heeft. Dochter erg blij en ik dus ook.
En eigenlijk moet ik nu weg om een uurtje te trainen. Maar hoewel alles in mij zich hiertegen verzet ga ik nu toch een uurtje rustig liggen in plaats van zwemmen omdat ik anders te moe ben voor de kinderen in het clubhuis.
Verstandig hè!

2 opmerkingen:

Marjo zei

Ha Loekie,
Komt de pijn in je ribben nog van de operatie in combinatie met het vochtige weer? Anders moet je er naar laten kijken. Of je hebt je iets geforceerd met het zwemmen omdat je toch vrij plotseling je 200 vrij moest gaan zwemmen. Ik hoop dat je snel pijnvrij bent en ook minder moe. Zorg goed voor jezelf en leg de lat niet te hoog. Is nergens voor nodig, je bent een mooi mens.

Fijn weekend, groetjes, Marjo

Loekie zei

Hoi Marjo,
Om je gerust te stellen, de pijn komt nog steeds van de operatie.
In het voorjaar nog een botscan gehad en die wees alleen uit dat mijn holtes ontstoken waren. Die zijn inmiddels schoongemaakt.
Loekie