vrijdag 19 augustus 2011

En nu is het genoeg

In de regen in Heerjansdam bedacht ik mij dat ik er genoeg van had ineen gedoken in mijn kleine tentje te proberen droog te blijven en besloot op zoek te gaan naar een tent waarin ik comfortabel droog kon zitten als het buiten nog natter was dan in het water. 's Avonds op marktplaats gekeken en maandagavond had ik de tent in huis. We kunnen daar makkelijk met de hele ploeg in. Moet hij natuurlijk wel opgezet worden. Leek mij handig dat eerst eens uit te proberen. Na een half uur modderen bleek dat de opmerking in de beschrijving dat voor het opzetten twee personen nodig waren helemaal klopte. Probeer dan maar weer eens zo'n tent terug in de doos te krijgen. Lukte mij echt niet.Vrijdag met Françoise nog eens geprobeerd de tent op te zetten wat ook met zijn tweeën nog niet meeviel. Uiteindelijk kwamen we er achter dat het grondzeil maar voor de helft bij de buitentent hoorde en dat op de andere helft de binnentent zou komen te hangen met eigen grondzeil. Ook kwamen wij tot de ontdekking, nadat de tent een paar keer onder onze handen weggewaaid was, dat het ook handig was elke boog direct met een haring in de grond vast te maken. Tot dit inzicht gekomen konden wij de tent, zij het met enige inspanning overeind krijgen. Te verbeteren tijd: 65 minuten. Andere ploeggenoten mogen in tweetallen deze tijd proberen te verbeteren. Uiteindelijk moet deze tijd, na veel training, terug te brengen zijn tot 15 à 20 minuten en misschien wel sneller
We zullen zien wie het eerst deze tijd benadert. In ieder geval niet in Middelburg morgen, want voor die dag is zonnig weer beloofd.
Het afbreken van de tent ging vlotter. En wat een verrassing, hij paste weer in zijn draagzak.