woensdag 28 april 2010

Verzuurd

Een paar lotgenoten zie ik nu al denken dat wordt gezellig straks met haar op die boottocht. Wees niet bang, ik ben in een prima humeur. Juist door die verzuring. Die komt namelijk door een heerlijke training die ik vandaag gedaan heb. Ik kon weer tot het uiterste gaan. Zelfs voor een setje 4x200 draaide ik mijn hand niet om. Dat hoefde ook niet bij het setje benen, want dan liggen mijn handen rustig op mijn plankje. Bij het setje rugslag kwam ik er niet helemaal onderuit. Je hand komt namelijk met je duim eerst uit het water en gaat er na de overhaal met de pink eerst weer in. Dat is toch weer wel een draai van zo´n 180 graden. Deze uitleg is natuurlijk voor de niet-zwemmers onder de lezers.
De volledige training heb ik vandaag afgewerkt in zo´n vijf kwartier en in die tijd heb ik 2500 meter afgelegd. En zo´n training heb ik de laatste maanden niet meer kunnen doen. Het enige wat ik overgeslagen heb is het setje zwemmen met adembeperking. Dat hoeft voor mij niet in één setje, dan doe ik gewoon de hele training net zoals in al die trainingen hiervoor. Daar zal ik straks profijt van hebben als mijn long weer aangegroeid is :-)
Ja, en nu ga ik niet zeggen wat ik vorige keren wel zei namelijk Als ik zo weer eens een half jaartje achter elkaar zou kunnen trainen..... want zodra ik dat gezegd had ging het altijd weer mis met mij. Dus dat heb ik nu niet gezegd en ook niet gedacht.
Ik heb alleen maar vreselijk veel genoten van deze training. Het fitnessen daarna heb ik maar laten zitten. Was niet zo fit meer en dacht het ook niet te zullen worden hierdoor.
Vandaag ben ik een gelukkig mens.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben veilig op de boot wat er ook gebeurt :-)
M