zondag 18 april 2010

Stoeien met tijd(en)

Gisteren zwemwedstrijden in Kampen. Begon al goed. Volgens afspraak was ik om half elf bij F om eerst koffie te drinken en dan om 12.00 uur ons jurylid op te halen zodat wij om 13.00 uur in Kampen zouden zijn, ruim op tijd voor het inzwemmen. Dat zou inderdaad heel ruim op tijd zijn geweest want de wedstrijd begon niet om 14.00 uur zoals ik in mijn hoofd had, maar om 15.15 uur. Gelukkig wist F dat wel, zodat wij heel lang koffie gedronken hebben. Zoals jullie in eerdere blogs al hebben kunnen lezen zijn wij ervan overtuigd dat koffie, mits met elkaar gedronken, gelijk staat aan een halve training.
Goed, met een gewijzigd tijdschema wel op een gewone ruime tijd in Kampen aangekomen waar ik in het eerste nummer in de eerste serie de 200 rug zwom. Het zwemmen ging moeizaam, technisch zag het er goed uit, de tijd was nog slechter dan ik verwacht had.
Daarna programma volgen, series wegstrepen, zie dat de laatste serie van prog. 3 het water ingaat en vlak voordat die serie finisht realiseer ik mij dat ik in de eerste serie van prog. 4 de 100 vrij moet zwemmen. Een sprint naar het startblok dus. De 100 vrij ging lekker ontspannen, op de 2e 50 meter kon ik nog iets versnellen, maar de tijd was slecht.
En dan, aan het einde van de wedstrijd, heel moe, begint de koffie te werken bij de 200 meter schoolslag. Ik zwem hem heel rustig, lang uitdrijven tussen de slagen, en wat blijkt? De beste tijd sinds ik deze afstand zwem. 30 sec sneller gezwommen dan de 200 rug die toch als snellere slag te boek staat. Wie het snapt mag het zeggen, maar ik denk dan maar "eind goed, al goed". In Amersfoort kreeg ik te maken met een alcoholcontrole. Het enige wat er te meten viel was chloorwater, maar dat is ongelimiteerd toegestaan. Met een complimentje kon ik doorrijden, waarna ik in een file stond die de duur van de reis, normaal 20 min tot anderhalf uur verlengde, helemaal in stijl met mijn zwemtijden zullen wij maar denken.
Om toch weer positief te eindigen. Ik heb 2x 200 meter en 1x 100 meter gezwommen en een week geleden dacht ik nog dat dat een te grote opgave zou zijn.
Mentaal klopt alles nog bij mij. En dat wil ik wel zo houden.

Geen opmerkingen: