donderdag 24 september 2009

Piekstroommeter

Afgelopen dinsdag had ik weer een afspraak bij mijn longarts. Ik kwam nogal kortademig binnen. Ik was op de fiets gekomen (8km) en had de trap genomen ipv de lift, maar had wel al een paar minuten gezeten. Mijn longarts vond dit niet normaal, wat ik helemaal met hem eens was. Mijn longen klonken goed. Ik heb nu een piekstroommeter meegekregen. 's Morgens en 's avonds moet ik hierin krachtig uitademen na heel diep te hebben ingeademd. De stroomwaardes noteer je in een grafiek.
Om dit onderzoek wat uitgebreider te maken, je bent wetenschapper of je bent het niet, heb ik met M-A een mooi dagboekje gekocht waarin ik noteer wat ik doe, hoe inspannend het was en de piekwaarde die ik dan heb. Begin november terugkomen. Ben benieuwd of dit iets oplevert. Ben ook benieuwd of ik meer lucht heb als mijn holtes schoongemaakt zijn. Dat gebeurt 1 oktober. Mag ik weer een nachtje gebruik maken van de gastvrijheid van het Diakonessenhuis.

Geen opmerkingen: