maandag 7 september 2009

Motivatiedipje

Al weken pijn in mijn buik. Huisarts constateert een prikkelbare darm en veel lucht in mijn buik. Is niet zoveel aan te doen vrees ik. Maar ja, je moet wel wat overhebben voor je sport. Door die lucht verbetert mijn drijfvermogen en blijf ik wel hoog op het water liggen. Dat is dan weer een pluspunt. Vanavond ook mijn nieuwe FS pro uitgeprobeerd. Ik heb hem gekregen, want voor die vier maanden dat je hem nog gebruiken mag zou ik het geld er niet voor uitgegeven hebben. Het pak zwemt lekker. Eén nadeel: na de 100 meter vrij was ik toch weer moe. Ik dacht dat het in zo'n pak vanzelf ging. Niet dus.

Vanmiddag weer even gezellig bij M-A geweest. Zo gezellig dat ik mij eigenlijk afvroeg of ik nog wel naar het zwembad zou gaan. Die ene training zou toch niets meer uitmaken voor mijn prestaties de komende 10 dagen. Maar ja, op koffie alleen red je het op den duur toch ook niet. Dus toch maar gegaan. En ja, als je dan in het water ligt komt de zin vanzelf.

Ik moet wel toegeven dat ik op het ogenblik, sinds ik de startlijsten gezien heb, in een motivatiedipje zit. Tegelijkertijd denk ik beter die dip nu dan volgende week. Mijn eigen humeur kan ik niet meer verpesten, dat van anderen wel. Ik kan het ook van de positieve kant bekijken. Ik ga met een leuk ploegje naar Spanje, zie een heleboel leuke mensen, heb 5x een baan voor mij alleen waarin ik lekker langer mag zwemmen dan al mijn tegenstanders, want als je gefinisht bent moet je eruit. Ik krijg dus meer zwemtijd voor mijn startgeld.

En na dit opbeurende gesprekje met mijzelf  ga ik nu eens kijken wat ik zoal mee zal nemen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Loekie,
Bij toeval, door een email van Google-Alerts, Zwemmen, op jouw blog terecht gekomen. Hoewel er geen achternaam bijstaat, had ik natuurlijk al gelijk in de gaten over wie het gaat.
Je uiteindelijk positieve hollandse benadering (langer zwemmen voor je inschrijfgeld)past geheel bij het masterszwemmen. Succes hoef ik je nog niet te wensen, want ik zie je in Cádiz.
Groet,
Schoolslag Rob (dan weet je wel welke Rob)

Loekie zei

Inderdaad, leuk dat je reageerde. Tot volgende week in Cadiz.
Loekie

Françoise zei

Loekie,

We vergeten de startlijsten en we gaan gewoon lekker een weekje met elkaar genieten van zon zee en zwembad