maandag 30 april 2012

Rood, groen, geel

Paaltjes in alle kleuren, behorend bij uitgezette wandelingen. Wij wandelen in het Savelsbos, een hellingbos met een hoogteverschil van ruim 50 meter. Het is ons nog nooit gelukt een wandeling volgens een bepaalde kleur paaltjes tot een goede einde te brengen en ook deze keer zien wij opeens gele en groene paaltjes terwijl wij toch echt met de rode wandeling zijn begonnen. Geeft niet. Het zonnetje schijnt en mijn lichaam heeft zich duidelijk neergelegd bij de afstanden die het af moet leggen en houdt zich rustig. En dat terwijl wij heel wat hoogteverschillen moeten overwinnen. En zo lopen wij ongemerkt toch weer verder dan gepland. Twee en een half uur verder verlang ik toch wel naar het einde van de wandeling. Dit keer vinden mijn longen dat ze genoeg werk hebben verzet. Wij lopen al een uur langer dan gisteren. En in de verte hoor ik nu toch die "man met de hamer" aankomen. Bij het zwemmen kom ik ze ook wel eens tegen.Maar nee, het blijken spechten te zijn. We zien een mergelgroeve die we nooit hebben gezien in de voorgaande jaren dat we hier waren. We zien de steengroeve en de grafheuvel waarvan ik zei dat ik dit keer zo ver niet wilde. We zien bankjes, maar ik ben bang dat als ik ga zitten, ik niet meer in beweging kom. En dan, heel in de verte zien wij het einde van de wandeling, onze auto. Wij hebben er drie en een half uur opzitten. Het is maar goed dat wij morgen weer naar huis gaan voor ik overmoedig begin te worden.

Geen opmerkingen: