zaterdag 7 april 2012

Het roer gaat helemaal om

Soms gaan dingen niet zoals ik wil. Dan moet ik maar willen zoals het gaat. Kwestie van roer omgooien (variatie op omdenken). Na een week vakantie moet ik in het water weer helemaal opnieuw beginnen. Kan nauwelijks een kilometer zwemmen, laat staan trainen. Het MOZ (Meerjaren Opleidingsplan Zwemmen) dat wij hanteren in de opbouw van de training van onze zwemmers kent verschillende fases. FUNdament, Train Techniek, Train Trainen, Train Racen en Train voor Top.
Ik begin voor mijzelf weer bij FUNdament en Train techniek. FUN, het woord zegt het al, is vooral het plezier in zwemmen hebben en houden. Train techniek is nodig om mij op een technisch juiste wijze door het water te bewegen. Hier houd ik het voorlopig bij. Zin hebben in trainen, plezier hebben in trainen, techniek behouden en verbeteren. Dit zijn de doelen die ik heb. De trainingen worden nu dus doel op zich. En de wedstrijden? Naar wedstrijden ga ik voor de gezelligheid. Ik zwem afstanden die ik leuk vind. Niet om te presteren. Dat komt wel weer. Of niet. Kan ook. Snel zwemmen mag wel, in een estafette bijvoorbeeld, dat is altijd leuk. De gezwommen tijden staan echter (voorlopig) niet meer centraal. Alleen het plezier!

2 opmerkingen:

Sagita zei

Moeten willen zoals het gaat!!! Ja ik ken dat! Fijne vakantie gehad?

Tina zei

Goed plan! Heb nu al zin in om die gezellige grote tent van je uit te proberen dit open water seizoen.

Groetjes Tina