zondag 15 april 2012

Gaat het niet snel, dan moet het maar mooi

Kampen. Even mijn allroundklassement over 10 afstanden vol zwemmen. Ik moet nog 50 en 200 school en 200 rug. Tweemaal een 200 meter nummer. In wat voor overmoedige bui bevond ik mij toen ik mij hiervoor inschreef? Zo belangrijk is dat klassement toch ook weer niet. Inzwemmen doe ik niet, dat zijn ook meters die ik moet maken. Ik gebruik mijn eerste nummer, de 200 meter rug, daar maar voor. De 50 school kan ik misschien wel zien als wedstrijd. Is tenslotte maar één baantje. De 200 school wordt dan weer uitzwemmen.

En ja, als de mensen mij, gezien de tijd die ik erover ga doen, zo lang zien zwemmen kan ik ze beter gelijk ook een goed voorbeeld geven van hoe het moet.
Bijkomend voordeel is dat je met een goede techniek het langer kunt volhouden en daardoor toch ietsje sneller door het water gaat dan je vooraf verwacht had. Ik geef mijzelf dus een techniekopdracht mee. Op de rug letten op roteren. Op de 200 school kan ik dan aan een zwemgenoot ook nog even laten zien wat ik bedoel met slag afmaken. Ja, ik blijft trainer ook al zwem ik nu zelf. Op de 50 school kan ik het inderdaad niet laten toch even gas te geven, uiteraard met behoud van techniek, en laat zo twee concurrenten toch nog achter mij.

Een gezellige dag, maar wel veel te vermoeiend voor mij. De wedstrijden begonnen om 16.45 uur en duurden tot 21.00 uur. Dat samen met het feit dat ik 's morgens nog een paar uur training had gegeven maakt dat ik nu doodmoe ben en ik moet nog helemaal van Kampen via Amersfoort naar huis rijden. Ik doe een klein dutje op de kisten achter de start. Daarna even naar buiten de frisse lucht in. Dat helpt. Ik ben weer wakker. De reis naar huis zit ik gelukkig weer klaarwakker achter het stuur. Ik hoef de auto dus niet onderweg aan de kant te zetten. Om 22.30 uur ben ik thuis, wil naar bed en ja hoor, doodmoe en klaarwakker. Het duurt nog een paar uur voor ik in slaap val en ben nu ook weer vroeg wakker. Ik duik er toch maar weer in. Vanmiddag naar een concert, moet ik wel uitgeslapen zijn.

Geen opmerkingen: