maandag 24 mei 2010

Gevallen

Om jullie direct gerust te stellen. Het gaat hier om het vallen in een pensioengat. Tussen mijn eerste periode (betaald) werken en mijn tweede periode (betaald werken) zit een pensioengat van heel wat jaren hard (onbetaald) werken. En in dat gat ben ik nu gevallen. 20 jaar pensioenpremie betalen, verdeeld over twee periodes levert mij precies 224 euro per maand op. Ik hoop dat ik daar toch nog heel lang van "genieten" mag, zodat ik mijn premie er toch nog uit haal.
Mijn schoonvader deed dat handiger. Kreeg een jaar voor hij met pensioen ging een forse positieverbetering met bijbehorend salaris. Kreeg toen als pensioen 80% van dat laatst genoten salaris uitbetaald en werd vervolgens in goede gezondheid 93 jaar.

Ja, ik heb de pensioengerechtigde leeftijd dus bereikt. Daar zag het vier jaar geleden eventjes niet naar uit, maar nu ga ik er vanuit dat het pensioenfonds voorlopig nog aan mij vastzit. Mijn nieuwe jaar begint in ieder geval zonnig met een lekkere temperatuur.

Aangezien mijn pensioen, hoe toepasselijk, ook op mijn verjaardag gestort werd kon ik vandaag flink de bloemetjes buiten zetten, daarbij geholpen door het feit dat ik ze ook nog cadeau kreeg voor mijn verjaardag. Wat planten geplant en verplaatst in de tuin. Wat onkruid verwijderd. Vervolgens met man en vriendin een fietstochtje gemaakt van tegen de 40 km. Al weer langer dan de vorige keer dus. De laatste kilometers met hoestbui, dat dan weer wel. Maar dan hoef je niet te bellen als je passeren wilt. Ze kijken vanzelf al achterom wie daar nu aankomt. Dat is dan weer een voordeel. Je moet de positieve dingen wel willen blijven zien natuurlijk.

Geen opmerkingen: