woensdag 5 mei 2010

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk.......

Ik ben inderdaad heel vrolijk. Net terug van drie dagen Limburg samen met echtgenoot. Was een beetje nostalgie. In de jaren 80 en 90 gingen wij ieder voorjaar. Die traditie pakken wij nu weer op. Ik heb drie dagen kunnen wandelen. De eerste dag ruim een uur een wandeling langs de Geul. De tweede dag een wandeling van ruim twee uur met wat hellinkjes erin op en rond de Kunderberg en de derde dag zelfs een wandeling van ruim vier uur in het Savelsbos.
Het Savelsbos is een hellingbos met hellingen van zo´n 20 à 30 meter hoog en met een stijging van soms zo´n 5 à 6% Dat is behoorlijk klimmen en dat doet niet onder voor een wandeling in de Zwitserse bergen. Er zijn verschillende wandelingen uitgezet, maar wij hopten van de ene wandeling naar de andere. Omdat wij hier vroeger elk jaar kwamen kennen wij dit bos wel.
En tot mijn grote vreugde verliep ook deze wandeling erg goed. Wel was ik na een uur of drie even helemaal total loss en had zoiets van, stuur die reddingshelicopter maar. Na vijf minuten wachten was die er nog niet dus besloot ik toch maar door te wandelen. Ook zo sneu voor Kees als hij alleen door moest, mij achterlatend in het bos. En dan gebeurt weer wat ik de laatste jaren zo miste. Ik kan door mijn vermoeidheid heen wandelen. Nu wist ik niet dat het nog een uur zou duren voor wij bij onze auto en de koffie zouden zijn, dat scheelde wel. Ik heb nog nooit met zoveel plezier het geluid van auto´s dichterbij horen komen. Het betekende dat wij de weg naderden, dus de auto, dus het restaurantje met de koffie (en de Brusselse wafel met slagroom).
Ik kon er zelfs om lachen toen wij beneden ons het restaurantje zagen maar nog 200 meter door moesten lopen voor wij het bos uitkonden (en dus weer 200 meter terug naar de koffie).
Het lijkt erop dat de antibiotica begint te werken. Dit was weer ouderwets genieten en ik handhaaf mijn motto: "Prestaties gerealiseerd in het heden bieden geen garantie voor de toekomst. Dus nu genieten en niet later!"
Ik begin het door te krijgen.

1 opmerking:

Sagita zei

Gefeliciteerd!!!