zaterdag 13 februari 2010

Op naar de 5 km

Onze vereniging bestaat dit jaar 100 jaar. In het kader daarvan zwommen wij gisteren verdeeld in ploegen met 100 zwemmers-sters de 100x100 meter. Mijn deelname hieraan had een sociaal aspect. Als ik in het water lag voor mijn 100 meter had de rest van mijn ploeg extra rust. Uiteindelijk heb ik, tegen mijn verwachting in, alle keren dat ik aan de beurt was mijn 100 meter gezwommen en zo meer meters gemaakt dan de rest van mijn ploeg, want ik startte als eerste en eindige als laatste. Bij elkaar heb ik 800 meter gezwommen, redelijk vlak, zo rond de 2 min per 100 meter. Dat is zo´n beetje mijn 100m tijd die ik op de 5 km zwom. Dus als ik nu die rusten tussen de 8x100 meter wegdenk zit ik al op 800 meter met een goede tussentijd van 16 min. Dan hoef ik er nog maar 4200m achteraan te zwemmen. Werk aan de winkel dus.
Het was een zeer gezellige ordelijke wanorde in het zwembad gisteravond met de ouderen bezig met hun 100x100m in het diepe deel van het zwembad en de toekomst met een levend ganzenbordspel mbv van vragen en opdrachten op naar de 100 punten aan de ondiepe kant van het zwembad, symbolisch gescheiden door de brug.

2 opmerkingen:

Tina zei

Hahaha. Inderdaad Loekie! En nog bedankt daarvoor want die extra rust hadden we wel nodig! Ik heb mijn best gedaan om met mijn prestaties (of het gebrek daaraan) ook nog bij te dragen aan jouw rust. En te oordelen naar jouw 800m heeft dat geholpen ;-).

Moeten we vaker doen zo'n estafette training. Wel gezellig heb je wat meer tijd om bij te kletsen. Alleen krijg je het er niet echt warm van...

fam v Norden zei

jij vergeet te vermelden, dat jij de allerlaatste 100 ZOU zwemmen en de 100 minuten vol zou maken, maar dat jij nog zo'n eindsprint had, dat ik er toch nog in moest 2 SECONDEN voor tijd...zonder badmuts..die was allang af, want ik was toch al klaar...haha...van die allerlaatste 50 was ik nog het meest moe!!maar het was wel heel gezellig...dit soort training heb ik op t oog als voorbereiding voor Goteborg...vrees alleen dat ik de limiet dan niet haal!!!