zondag 9 juni 2013

Zelf helend vermogen

Elian één jaar
Na een dag oppassen op mijn kleinzoon heb ik wel behoorlijk veel last van mijn rug. Hij mag dan net één jaar zijn geworden, hij is groot voor zijn leeftijd en dus ook zwaarder. Met deze lengte en dit gewicht hoort hij los te lopen, maar dat doet hij dan weer net niet. Dus sjouw ik hem de trap op en af, til hem op de commode voor een schone luier, til hem op om even lekker met hem te knuffelen en dat wil deze rug niet meer. De volgende dag gaan Kees en ik wandelen. Ik loop nog een beetje krom door mijn zere rug en neem dus de rugzak om mij rechtop te houden. Dat werkt en na ruim 10 km wandelen in ruim vier uur (met af en toe even rond kijken, op de kaart kijken, foto's maken) is mijn rugpijn verdwenen. Daarvoor in de plaats doen wel mijn heupen, knieën en enkels pijn. Deze afstand was dus nog ietsje teveel, was ook niet de bedoeling zo lang. We misten de dwarsverbinding om de route te verkorten. Dag daarop even de buurt in de woonplaats van mijn dochter verkennen met kleinzoon in de wandelwagen. En zo  loop ik de pijn in heupen en enkels er weer uit en, mede geholpen door twee dagen gedwongen rust daarna omdat ik maag- en darmproblemen kreeg, verdwijnt ook de pijn in mijn enkels. Nu nog iets zien te vinden om die maag- en darmproblemen weer weg te krijgen. Misschien met dat, waar ik dit stukje mee begon. Een dag oppassen op mijn kleinzoon!

Geen opmerkingen: