zaterdag 1 juni 2013

Tegen de grens aan of erover heen?

Vandaag bijscholing leercoach, georganiseerd door de KNZB. Goede programmaleider, dus informatief en niet zonde van mijn tijd, wat ik soms wel vind van sommige bijscholingen. Duurde echter wel de hele dag en om 13.00 uur merkte ik dat ik moe was en eigenlijk niets meer opnam. Mijn hoofd liet het volledig afweten. Het was mij het weekje ook wel. Donderdag boottocht met longkankerlotgenoten. Heel leuk en gezellig en er wordt wat afgekakeld, maar ook altijd even moeilijk in het begin als je je realiseert dat een aantal kakels, die er vorig jaar nog bij waren, er dit jaar niet meer zijn. Na zo'n dag op het water wel moe en dan had ik 's avonds nog een vergadering over het zwemcircuit volgend seizoen. Zinnig, ook gezellig, maar beetje teveel voor één dag. 
Vrijdagmorgen de begrafenis van een zwemmaatje. Zij stierf aan longkanker. Dat is extra confronterend. 's Avonds de 30x100 gezwommen. Heerlijk als afleiding, lekker leeg zwemmen, niet alleen mijn lichaam, dat had niet direct gehoeven, maar vooral mijn hoofd. Zaterdag dan nog een hele dag cursus is dan toch iets teveel van het goede.
Half uurtje geaarzeld maar toen toch maar verstandig geweest en mij afgemeld voor het middagprogramma. Om half twee naar huis, met toch wel iets van spijt dat ik de rest van de dag zou missen.
Soms lukt het mij wel om verstandig met mijzelf om te gaan. Vandaag dus.

Geen opmerkingen: