donderdag 9 augustus 2012

Dromen zijn bedrog...toch?

Dromenvanger
Waarschijnlijk omdat ik gisteren naar de huisarts ging voor mijn hoesten en waarschijnlijk omdat mijn heup al weer een tijdje pijn doet en dit  niet de wijten is aan slijtage. Zeer waarschijnlijk omdat ik hoorde van een zwemvriendin dat haar longkanker is uitgezaaid naar de botten en de artsen niets meer voor haar kunnen doen. Feit is dat ik vanmorgen vreselijk angstig wakker werd. De droom was de eerste minuten na het wakker worden nog zo reëel. Ikzelf stond voor de keuze verder gaan met behandelen of stoppen. 
Wat een vreselijke keuze waar je dan voor staat. En toch zijn al heel wat mensen die ik ken voor deze keuze komen te staan. Bij mij is het dromen zijn bedrog, hoop ik, vertrouw ik op. Feit is dat mijn angst dus nog wel diep in mij verborgen zit en af en toe zijn kans grijpt om weer naar boven te komen.

3 opmerkingen:

Sagita zei

Logisch na dat vreselijke nieuws! Ik ga voor een bedrieglijke droom!

L@n zei

De meeste dromen zijn bedrog....... is het liedje toch? Maar dromen geven ook vaak een signaal waar je over na moet denken, even allert zijn en dat heb je gedaan. Je bent naar de dokter geweest.
Die angst? Ik denk dat het altijd blijft Loekie. Soms heel diep verscholen als het "goed" gaat en aan de oppervlakte als je iets onder de leden hebt.

Carpe Diem, Pluk de dag en geniet van de fijne dingen om je heen en de dingen die je nog kunt doen.
Liefs Jolanda

Hendrike zei

Gelukkig hoef jij die keuze niet te maken loekie, maar kan me goed voorstellen dat de angst soms toch om de hoek komt kijken...