dinsdag 31 januari 2012

Weer een stapje verder

200m schoolslag
een kleine portie friet
Afgelopen weekend aan het ONMK meegedaan in Terneuzen. Dit keer met een klein ploegje. Zwemmaatje en ik hadden in ieder geval afgesproken er een korte vakantie van te maken en dan af en toe een baantje te zwemmen. Met zo'n instelling kan het dus nooit fout gaan. In het kader van de korte vakantie via België gegaan voor de Belgische frieten. Wij namen een kleine portie, maar die was drie keer zo groot als een normale Nederlandse hoeveelheid. Natuurlijk ook weer verkeerd gereden. Wij reden in de tegenovergestelde richting en kwamen in Gent terecht. Van de nood een deugd gemaakt en gelijk even gekeken hoe het Kanaal van Gent naar Terneuzen erbij lag. In dat kanaal wordt jaarlijks een leuke open water wedstrijd gezwommen. Wel, men loopt op schema. Het kanaal was al flink gevuld met water. Volgens mij kunnen ze nu al met opwarmen beginnen. Dat ontlokte een prémaster die ook mee was de vraag of  water in een kanaal dan opgewarmd kon worden? Ja, dat kan wel maar gebeurt zelden in Nederland. Er is namelijk zon voor nodig.
Leuk onderkomen in Terneuzen, 7km van het zwembad. Wij hadden ook fietsen tot onze beschikking. Nog even met de gedachte gespeeld op de fiets naar het zwembad te gaan, maar dat is bij spelen gebleven.
En dan het zwemmen zelf. Ik heb genoten. Ondanks de slechte voorbereiding, ziek geweest, moe, niet getraind dus, maar wel heel goed getaperd, dat dan weer wel, zwom ik de snelste tijden van het afgelopen jaar. En wat nog beter was, ik kon weer helemaal tot het uiterste gaan. Verzuren en toch door zwemmen. Dat is al heel lang niet meer gelukt. En daar kan ik dan weer van genieten. De uiteindelijke tijd doet er niet meer toe. Ik kan weer racen.
(Voor een uitgebreid verslag zie Wedstrijdverslagen AZ&PC Masters in het rijtje volgblogs hiernaast)

1 opmerking:

Sagita zei

Ik ben weer helemaal bij! Leuk blog!