woensdag 4 januari 2012

De lappenmand

Vroeger gebruikte ik die lappenmand om overgebleven lapjes van kleren die ik naaide, in te bewaren. Je wist nooit wat je er nog mee kon doen. Sinds de diagnose longkanker gebruik ik die mand heel vaak. Niet om er lapjes uit te halen waar ik wat mee kan. Nee! Ik laat die lapjes lekker liggen en duik ertussen. Ik heb nog nooit zo vaak in de lappenmand gelegen als de laatste 5 jaar. Nu weer Kerst en Oud/Nieuw lekker in die lappenmand doorgebracht. Wel rustig. Geen uitgebreide diners; geen oliebollen en appelflappen bakken; niet buiten in het lawaai staan om het vuurwerk te bekijken.
Daarvoor in de plaats heel veel hoesten, met als gevolg pijn in mijn hele lichaam. Ondanks de griepinjectie toch weer griep met als nasleep dit keer geen longontsteking maar een holteontsteking. Hoewel dat laatste ook niet echt origineel is.
Ik ben nu weer aan het opknappen. De koorts is weg, een beetje verhoging blijft. De wedstrijd van a.s. zaterdag dus maar afgezegd. Had eerst nog mee gewild als coach, maar ook dat vind ik te vermoeiend. Maar gelukkig. Komend weekend is er EK schaatsen. Kan ik lekker ongestoord vanuit die lappenmand (of vanuit mijn bed, ook heel comfortabel) drie dagen naar het schaatsen kijken. Het is even zoeken, maar dan is er altijd wel iets positiefs te vinden. 

1 opmerking:

Sagita zei

Gezellig mandje. Ziet er fruitig uit!Behoud je humor en alles komt goed!