vrijdag 23 september 2011

Het houdt je wel bezig

Afgelopen vrijdag even naar de longverpleegkundige geweest. Ik werd gek van al die pufjes verdeeld over een dag. Het geeft de dag natuurlijk wel structuur, maar wat als je net iets langer in je bed ligt of, wat soms ook voorkomt, net iets vroeger eruit moet. Dan loopt mijn hele schema in de war. Of ik was in het zwembad en bleek ik het pufapparaat vergeten mee te nemen. Of ik was het niet vergeten, maar lag ik op de tijd dat ik zou moeten puffen in het water. Enz. enz.
Gelukkig is er nu een duidelijk schema. De onbrez doe ik nu 's morgens om 09.00 uur. 10 min daarna de Alvesco die ik in plaats van tweemaal daags ook direct achter elkaar 2x mag nemen. De spiriva 's middags om 17.00 uur en dan voor het sporten de salbutamol zonodig 1 of 2 pufjes. Dat heb ik nu op papier meegekregen dus kan het niet meer vergeten.
Daarnaast in plaats van zo'n grote aerochamber voor de salbutamol een handig apparaatje meegekregen voor bij de wedstrijden. Past in de zak van mijn badjas of sportbroek en dus makkelijk mee te nemen naar de start om daar zonodig nog een pufje te kunnen nemen. (Let op dat optimistische "zonodig", natuurlijk is het nodig)
Ik geniet nog met volle teugen van mijn nieuwe fiets. Mijn nog heel goede oude fiets geef ik nu aan mijn vriendin met wie ik ook altijd fietstochten maakte en nu weer kan maken. Zie ik mijn fiets nog regelmatig terug.

Geen opmerkingen: