donderdag 15 september 2011

Eerst erkennen dan genieten

Vandaag neuriënd op de fiets. Ik voelde mij gelukkig en ik genoot (dat gaat meestal samen). Ik kon genieten omdat ik erkend heb dat ik deze fiets nodig heb. Erkennen is een woord wat een zwemmaatje inbracht in plaats van accepteren. Het woord erkennen bevalt mij beter. In mijn vorige blog zei ik al dat accepteren een werkwoord is en dat je daar aan moet blijven werken. Nu kan ik niet èn accepteren èn fietsen èn genieten èn gelukkig zijn tegelijkertijd. Dan word ik toch nog moe. Erkennen is veel makkelijker. Het is een feit dat ik minder kan of ik dat nu wel accepteer of niet of nog niet. Erkennen verplicht mij niet tot accepteren. Dat kan ik uitstellen tot later.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

En het simpele feit dat je het juiste woord hebt gevonden, maakt ook weer gelukkig!
Blijf genieten :-)
groeten,
Atie

aussie mar zei

heb hier al zoveel geprobeerd neer te zetten maar was het steeds kwijt!

Al met al,,............ik vind je een kanjer en je komt er wel ............en ja..........met de fiets kun je zwemmen op het droge XXXXX
luv u loekie

Anoniem zei

ok nog een poging:


ik ben blij dat je zo langzamerhand jezelf terug vind!!! enja..........we zijn nooit meer dezelfde maar kunnen alleen maar meer proberen te kunnen of te erkennen dat we soms dingen niet meer zo goed kunnen doen ,.............maar we zijn er nog steeds !!!
en ja...............je kunt ook zwemmen op het droge............dan doe je dat gewoon neurient op een mootje fiets..............GA GEWOON GENIETEN LIEVE LOEKIE!!!
i LUV U

hendrike zei

Ach, hoe je het ook noemt als het je maar lukt om er van de genieten.Ben wel met je eens dat accepteren en zwaardere lading heeft.Zelf heb ik ook zo'n fiets en dat is de beste koop ooit geweest,wat brengt me dat toch veel plezier.
Dat je maar veel fietsplezier mag hebben!!

Anoniem zei

Heee Loekie...dus je komt vanaf nu fietsen ;-) haha, nee hoor geintje. Even dit, kan morgen niet zwemmen. Moet hand rust geven en arts raadt mij af om met infectie te gaan zwemmen. Dus ik stel voor dat wij elkaar weer volgende week zien in het water!
Groetjes, Jorijke