maandag 5 september 2011

Open Water Seizoen gesloten

Het wedstrijdveld

Vianen. Laatste wedstrijd van het seizoen al weer. Stralend weer. Watertemp 18 graden maar daar boven wel 25! Het was even zoeken hoe je als zwemmer vanuit het startgebied naar de overkant kon komen waar je je stoeltje neer kon zetten. Dat ging dus via een loopplank en een afstapje naar een boot en dan via nog een loopplank en nog een afstapje naar een vlonder en dan weer via een trapje omhoog naar de wal. Deze gang heb ik diverse maken in beide richtingen gemaakt met en zonder bagage en ik heb geen afstapje gemist. Dat was op zich al een prestatie. Op de foto zie je een gedeelte van deze hindernisbaan.Op de 1000 vrij startten de dames en heren tegelijk. De hele afstand kon ik in een behoorlijk tempo afleggen. Onderweg nog een man gepasseerd. Dat doet mij altijd goed. .Zeker als die nog een stuk jonger is ook. Bij de finish waren twee grote platen opgehangen met een kleine tussenruimte. En waar tik ik aan? Juist mijn aantikhand verdween in die kleine ruimte tussen de twee platen. De kamprechter vond dit knap gemikt van mij.Voor het volgende nummer hoefde ik mijn natte badpak niet te wisselen voor een droog. Voordat ik die hele route van start naar wal had afgelegd was dat al droog.
Dit is de finish met twee platen
Ook de 1000m school ging in een behoorlijk tempo.Hier startten de heren wel 5 min eerder dan de dames. Extra leuk dus dat ik ook hier weer een mannelijke veel jongere zwemmer inhaalde. De schoolslag ging als gebruikelijk maar iets langzamer dan de vrije slag. Op de schoolslag ben ik duidelijk minder achteruit gegaan dan op de borstcrawl. Wie kan mij daar een verklaring voor geven? Na deze wedstrijd sta ik nu in het vrijeslag klassement op de eerste plaats. Ik moest twee minuten goedmaken en dat werden er vier. Op de schoolslag stond ik al zover voor, dat ik niet meer ben in te halen.
Het was fijn weer zoveel wedstrijden te kunnen zwemmen dit seizoen.
Ik heb wel mijn grens ontdekt. Niet meer dan één dag per weekend naar een wedstrijd en de langere afstanden beperken tot 2km.
En  ook dit hoort erbij

Geen opmerkingen: