woensdag 6 juli 2011

Open Water

Inmiddels twee wedstrijden achter de rug. Sluis en Bodegraven. In Sluis kon ik mijn concurrenten achter mij houden. In Bodegraven lukt dat niet. Vind ik dat erg? Nee. De wedstrijden worden er leuker op. De uitslag staat niet al bij voorbaat vast zoals in het verleden. Er moet nu echt strijd geleverd worden.

Deze foto is gemaakt vlak na de start van de 1000m vrije slag. Daar is het altijd een gedrang om een goede plaats te veroveren. Ik zwem met capnr.14
De eerste 500m ging moeilijk. Benauwd, moeite met ademhalen. Ging niet echt lekker. De tweede helft ging gelukkig beter. Probleem toen was dat ik elke witte boot voor de finish aanzag. Toch maar eens een brilletje op sterkte aanschaffen.
We zwemmen in de Oude Rijn. Dit is een mooi overzicht van de baan. Ik ben op weg naar het keerpunt.

Van de kant af het water in en dan zwemmend naar de start van de 1000m schoolslag. De start ligt achter een denkbeeldige lijn tussen de boot en de kant.
Achtervolging op de schoolslag.Vanaf het begin ging de schoolslag beter dan de vrije slag. De eerste 500 meter zwom ik gelijk op met een zwemster van een aantal leeftijdsgroepen jonger. Dat is fijn zwemmen. Je trekt je dan aan elkaar op. Na het keerpunt ging zij mij uiteindelijk voorbij. Mijn leeftijdsgenoten hield ik echter achter mij.
Na het keerpunt lig ik voor. Daarna
zij aan zij naar de finish.


Een tweede plaats. Nr 1 ontbreekt, was al naar huis.

Ik kijk terug op een zeer geslaagde dag. De 1000m is geen probleem meer voor mij wat betreft de afstand. Beide afstanden en zeker de vrije slag moeten wel sneller kunnen. Ik durf nog niet direct de vaart erin te zetten. Dat ga ik de volgende keer eens proberen. Kijken waar het schip strandt.
Komende zondag, 10 juli de 2km vrije slag in de Lek tussen Beusichem en Culemborg.

1 opmerking:

Sagita zei

Loekie wat goed! En wat een mooie foto's, wel handig die 14 op je muts, want je gezicht ligt meestal onder water. Succes zondag a.s.!